Kaip imunitetą stiprina paukščių saldainiai?

 (1)
Pavasarį, kai esame išsiilgę šviežių daržovių ir vaisių, mitybą galime praturtinti daigintomis sėklomis, kurios patiekalams suteikia puikaus skonio, be to, praturtina mūsų maistą vitaminais, mikroelementais bei kitomis organizmui būtinomis medžiagomis. Daigintose sėklose gausu vitamino E, C ir kitų antioksidantų, B grupės vitaminų, omega-3 riebalų rūgščių, todėl labai sveika, jei jų valgo visa šeima.
© Olgos Posaškovos

Sėklos daiginamos vaikų darželyje ant palangės

Vilniuje esančio Augueko namų vaikų darželis "Dūzginėlis" vadovė Ingrida Lauciuvienė sako, kad jų darželyje sėklos daiginamos ir valgomos jau ne vienerius metus. "Pirmą kartą idėją parsivežiau po apsilankymo Berlyno Žaliojoje savaitėje. Pasaulinėje maisto mugėje gražiai dėžutėse supakuotų daigų buvo galima įsigyti pačių įvairiausių rūšių. Kai Lietuvoje lankėsi gydytoja Viktorija Boutenko, jos pavyzdžiu ėmėme plaktis rytais žaliuosius kokteilius, todėl šaltuoju metų laiku pritrūkę žalėsių, ėmėmės daigintis sėklas: grikius, liucernas, saulėgrąžas, ožrages, ridikus, dobilus.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Kaip po gimdymo atsikratyti nereikalingų kilogramų?
Dvi gimdas turinti lietuvė: savo istorija noriu padrąsinti kitas mamas

Kaip imunitetą stiprina <span style="color: #ff0000;"><em>paukščių saldainiai</em></span><span style="color: #ff0000;"><em>?</em></span>
© Olgos Posaškovos

Į žalius kokteilius dedame daigus, kurie turi žalius lapelius. Juos daiginame net ir grupėse ant palangių, nedidelėse daigyklose. O štai didesnius kiekius želmenų darželio krautuvėlėje daiginame padėkluose, žemėse. Žinių sėmėmės gyvo maisto konferencijoje, kurią organizuoja Ann Wigmore fondas. JAV lietuvės Loretos Vainius mokymuose pasisėmėme žinių, kaip užsiauginti žirnių, saulėgrąžų, kviečių, grikių želmenis. Tik čia labai svarbu pasirinkti tinkamą žemę, sėklas, tada laiku suvartoti, kol lapai nepradėję skilinėti", - pasakoja sveiką gyvenimo būdą propaguojančio vaikų darželio įkūrėja.

Dygstančiose sėklose vitaminų ir mineralų dvigubai daugiau nei nedaigintose

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vyriausioji specialistė Aurelija Drumstienė sako, kad vykstant biocheminiams ir fioziologiniams procesams, dygstančiose sėklos suaktyvėja visi gyvybiniai procesai, todėl vitaminų C ir E kiekis jose gali padidėti kelis kartus, o krakmolas ir kiti polisacharidai skyla į lengvai virškinamus angliavandenius. Sunkiai virškinami baltymai daigintuose grūduose taip pat suskyla ir tampa lengvai virškinami bei greičiau įsisavinami.

Dygstančios sėklos yra puikus mineralų šaltinis. Pavyzdžiui, daigintose liucernose daug seleno, kalcio, kalio ir magnio, o lęšių sėklose - geležies. Vertingos daigintos sėklos ir dėl nesočiųjų riebalų rūgščių, kurių ypač gausu kelias dienas daigintuose linuose, saulėgrąžose, aguonose.

Daiginimui tinka beveik visų augalų sėklos, tačiau dažniausiai tam naudojami kviečiai, miežiai žirniai, lęšiai, avinžirniai, saulėgrąžos, linų sėmenys, grikiai, avižos, rugiai, sojos. Taip pat gali būti daiginama liucernos, dobilai, pupos, ridikėliai", - pabrėžia A.Drumstienė.

VMVT Maisto skyriaus specialistė pataria pirkti maistui daiginti skirtas sėklas. Svarbu, kad jos nebūtų apdorotos termiškai, nes dėl to gali būti praradusios daigumą. Be to, maistui daiginti netinka sėklos, paruoštos sėjai dirvoje. Jos būna beicuotos, apdorotos įvairiais herbicidais, skirtais apsaugoti sėklas ir padidinti jų daigumą dirvožemyje, todėl gali pakenkti sveikatai.

Prieš daiginant, sėklas būtina labai gerai keletą kartų nuplauti tekančiu vandeniu. Tada rekomenduojama jas bent keletą valandų pamirkyti, periodiškai keičiant vandenį. Daiginant taip pat reikėtų kartas nuo karto sėklas perplauti, kad būtų pašalinti nešvarumai, suskilusios sėklų dalys, įsimaišiusios luobelės ir žmonių sveikatai pavojų keliantys mikroorganizmai, bakterijos.

Kaip išmokyti vaikus valgyti sveiką maistą?

Tradiciškai manoma, kad sveikuoliški patiekalai vaikams bus neskanūs, todėl net neverta to išmėginti namuose patiems. Tokiam požiūriui nepritarianti Ingrida Lauciuvienė sako, kad sėklas į vaikų darželio valgiaraščius jie yra įtraukę įvairiausiais pavidalais: "Kartais žaliais daigeliais tiesiog skaniname mūsų keptą duonelę, ant kurios tepamės užtepėlę ir dedame daigų. Kai kurias plakame į kokteilius kartu su vaisiais. Dar beriame į salotas, į sriubas. Net skaniukus vietoj saldainių gaminamės".

Svarbiausia, informaciją apie daigintas sėklas pateikti vaikams patraukliu būdu. Pavyzdžiui, kartą Danutė atvažiavo ir vaikams sako: „Kas norite paukščių saldainių?" Visi apspito ir sulapnojo šermukšnių uogas vienu ypu. O jos juk karčios!
Ingrida Lauciuvienė

Sveikos gyvensenos ekspertė Ingrida Lauciuvienė mano, kad pirmas žingsnis supažindinant vaiką su sveiku maistu ir daigintomis sėklomis - tėvų pavyzdys. „Sėklos maistui mūsų darželyje atsirado po Žolinčių akademijos vadovės Danutės Kunčienės paskaitų. Beje, ji mokė ne tik auklėtojas, virėjas, bet ir vaikus. Po Danutės pamokų vaikai pamėgo sėklas. Svarbiausia, informaciją apie jas pateikti atraktyviu būdu. Pavyzdžiui, kartą Danutė atvažiavo ir vaikams sako: „Kas norite paukščių saldainių?" Visi apspito ir sulapnojo šermukšnių uogas vienu ypu. O jos juk karčios!

Kaip imunitetą stiprina <span style="color: #ff0000;"><em>paukščių saldainiai</em></span><span style="color: #ff0000;"><em>?</em></span>
© Olgos Posaškovos

Kitas aspektas - kai patys vaikai daigina, sodina, augina, laukia derliaus, tada jie labai noriai ir ragauja. Jie kartu dalyvauja ir maisto gaminimo pamokose. Todėl natūraliai viską išbando. Mūsų imuninės sistemos varomoji jėga yra fermentai. Jei maiste nėra fermentų, organizmas ima eikvoti savus. O svarbiausias fermentų šaltinis - žalias neapdorotas maistas. Ir beje, vaikai jį mėgsta. Tik dar turime rodyti ir patys savo pavyzdį. Tai yra valgyti tą patį", - sako pašnekovė.

Kaip imunitetą stiprina <span style="color: #ff0000;"><em>paukščių saldainiai</em></span><span style="color: #ff0000;"><em>?</em></span>
© Olgos Posaškovos

Parduodamų daigintų sėklų ir želmenų kokybė yra tikrinama

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vyriausioji specialistė Aurelija Drumstienė sako, kad sudaigintos sėklos vartojamos visos: sėklos, lukštai, daigeliai, šaknelės. Pašalinami tik labai kieti avižų, grikių, saulėgrąžų lukštai. Liucernų, garstyčių, kviečių daiguose prie šaknų atsiranda šakniaplaukiai. Tai natūrali augalo dalis, nors kartais klaidingai supainiojama su pelėsiu.

Didesni daigintų sėklų kiekiai gali būti laikomi uždaruose induose šaldytuve keletą dienų, tačiau prieš vartojant maistui jas reikėtų dar kartą perplauti tekančiu vandeniu.

Kaip imunitetą stiprina <span style="color: #ff0000;"><em>paukščių saldainiai</em></span><span style="color: #ff0000;"><em>?</em></span>
© Olgos Posaškovos

Beje, sėklas galima ne tik namuose daiginti, bet ir įsigyti jau sudaigintų prekybos centruose arba turgavietėse. Nusipirkus sudaigintų grūdų ar sėklų, prieš vartojimą jas taip pat būtina labai gerai nuplauti šiltu tekančiu vandeniu.

Dėmesio!

Kviečiame atsakyti į žemiau esančius klausimus ir mėnesio gale išrinksime vieną laimėtoją (su juo susisieksime asmeniškai), kuriam padovanosime 3 mėnesių žurnalo "TAVO VAIKAS" prenumeratą.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Trys R. Bogušienės patarimai, kad vaikai pamėgtų sveiką maistą

Dažnai mamos skundžiasi: „mano vaikas nieko nevalgo", „mano vaikas valgo tik sveikatai nepalankų maistą".

Skanūs ir nebrangūs patiekalai šeimai: rekomenduoja R.Bogušienė (3)

Mokome ugdymo įstaigos bendruomenės tėvelius, personalą ir virėjas, kaip paruošti maistą, kad būtų ne tik skanu, nebrangu, bet ir sveikatai palanku. O tai, pasirodo, gana paprasta. Maisto technologė Raminta Bogušienė atsako į keletą tėveliams rūpimų klausimų ir dalijasi sveikatai palankesniais receptais.

Paaiškėjo, kuris vaikas šeimoje linkęs labiau sirgti (14)

Jei auginate mažiausiai du vaikus, tikriausiai pastebėjote, kad jaunesnis būdamas tokio pat amžiaus, kaip buvo vyresnis, serga kur kas mažiau. Mokslininkai atrado logišką paaiškinimą, kodėl taip yra.

Psichologė atskleidžia, kodėl daugeliui tėvų vis dar norisi mušti vaikus (105)

Kas yra griežtas auklėjimas, ir ar reikia bausti vaikus, kalbamės su gydytoja psichiatre psichoterapeute Agne Kirvaitiene.

10 svarbiausių vaikų mitybos principų (1)

Seniai visiems žinoma, kad vaikai turi valgyti reguliariai, įvairų ir subalansuotą maistą, kuriame nėra daug cukraus, druskos, riebalų, gausų skaidulinių medžiagų.

10 išbandytų būdų, kurie padės pagerinti jūsų vaikų miegą

Vienokių ar kitokių miego problemų turi nemažai mažų vaikų.

Kada iš tiesų verta šalinti tonziles (8)

Pasikonsultuoti su gydytoju dėl tonzilių gydymo ar šalinimo tenka ne vienai vaikus auginančiai šeimai. Leisti operuoti vaiką ar gydyti konservatyviai, tikintis, kad augantis vaikas „išaugs“ ir šią problemą?

Tiesa ir mitai apie peršalimo ligas

Peršalimo ligomis dažniau sergame rudenį ir žiemą, mat virusai išplinta tam tikrą sezoną.

Dažniausia mitybos klaida, kurią daro tėvai vaikui susirgus

Kai vaikas sveikas, jam rekomenduojama valgyti penkis kartus: pusryčius, pietus, vakarienę, o tarp jų - priešpiečius ir pavakarius. Tačiau vaikui sunegalavus, mitybos režimas, nori nenori, ima ir sutrinka. Ką reikėtų žinoti apie sergančių mažylių slaugą ir valgydinimą?

Ką svarbu žinoti, jei pakilo temperatūra

Kai vaikui pakyla temperatūra, tėvams visada pasidaro neramu: kokia liga netrukus „išlįs"?

6 būdai sustiprinti imunitetą ir nesusirgti (2)

Visi gimstame turėdami imunitetą, nes tai genetiškai nulemtos organizmo sandaros ypatybės. Tačiau iš patirties žinome, kad vienų vaikų imunitetas yra stipresnis, o kiti - serga ir serga.

7 maisto produktai, kurie vaiko bacilas ir saugo nuo ligų

Maisto produktai, kurie padeda saugotis arba gydytis jau užklupus peršalimo ligoms.

Viena dažniausių vaikiškų ligų: aštrus skausmas ir pablogėjusi klausa

Ausies uždegimas yra bene dažniausia slogos komplikacija.

Taisyklės, kurios padės nesusirgti, kai aplink visi serga (4)

Vaikus auginančios šeimos baiminasi šaltojo metų laiko, ir ne be pagrindo - įrodyta, jog mažiems vaikams sirgti virusinėmis kvėpavimo takų ligomis jo metu tenka ne kartą ir ne du.

Jei užklupo kosulys: pirmoji pagalba namuose (2)

Daugelis peršalusių vaikų kosėja dėl viršutinių kvėpavimo takų užkrato, kuris dažniausiai būna virusinis. Įprastai bakterijos kimba į darbą, kai joms kelią paruošia virusai.