Viena populiariausių vaistažolių Lietuvoje, kuri padeda ir mažam, ir senam

 (6)
Vienos populiariausių vaistažolių Lietuvoje – liepų žiedai, kurie renkami birželio – liepos mėnesiais. Jeigu šiemet nuspręsite prisirinkti liepų žiedų žiemai, pateikiame svarbiausius patarimus, kaip tai daryti teisingai.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

7 patarimai, jei planuojate prisirinkti liepžiedžių žiemai:

Liepų žiedus rinkite atokiose vietose

Žydinčios liepos savo kvapu jau svaigina ir didmiesčių gyventojus, tačiau tokių liepžiedžių tikrai negalima rinkti ir vėliau naudoti arbatoms. Vaistinius augalus, tarp jų ir liepžiedžius, patariama rinkti kiek įmanoma švaresnėse vietose – toliau nuo kelių, geležinkelių ir kitų taršos šaltinių. Taip pat jų nerekomenduojama rinkti šalia didelių dirbamų laukų, nes jie dažniausiai būna apdorojami įvairiais chemikalais. Miškas, atokus parkas – ten, kur gamta yra švari ir lankosi nedaug žmonių – tinkamiausios vietos skinti liepžiedžius.

Viena populiariausių vaistažolių Lietuvoje, kuri padeda ir mažam, ir senam
© Vida Press

Liepžiedžių neskinkite po lietaus

Augalų specialistai sako, kad tinkamiausias laikas rinkti vaistažolinius augalus – dienos metas. Rinkite gražius liepžiedžius, kurie nėra pakenkti kenkėjų ar susiraukšlėjusiais lapeliais. Nepatariama liepžiedžių skinti po lietaus arba anksti rytą, kai dar laikosi rasa. Rinkti liepžiedžius geriausia į pintines ar kartonines dėžes. Surinktų liepžiedžių nesuspauskite.

Viena populiariausių vaistažolių Lietuvoje, kuri padeda ir mažam, ir senam
© Vida Press

Kur ir kaip džiovinti

Jei turite sąlygas, giedrą dieną vaistažoles galima džiovinti ir lauke, bet pavėsyje o ne saulėkaitoje. Jeigu džiovinsite patalpoje, parinkite tokią vietą, kad nebūtų tiesioginių saulės spindulių. Patalpoje turi būti šilta ir sausa. Temperatūra neturi viršyti 35 laipsnių.

Viena populiariausių vaistažolių Lietuvoje, kuri padeda ir mažam, ir senam
© Vida Press

Kur laikyti surinktas vaistažoles

Savo šeimos reikmėms surinktus ir išdžiovintus liepų žiedus geriausia laikyti švariuose natūralaus audinio (pvz., lino) medžiaginiuose maišeliuose arba uždaruose stikliniuose induose.

Viena populiariausių vaistažolių Lietuvoje, kuri padeda ir mažam, ir senam
© Vida Press

Rinkite vaistažoles su vaikais

Jeigu nedidelį kiekį liepų žiedų planuojate rinkti sau, pasikvieskite į pagalbą vaikus. Tai bus proga vaikus supažindinti su vaistiniais augalais bei papasakoti apie gražią lietuvišką tradiciją vasarą rinkti vaistažoles.

Viena populiariausių vaistažolių Lietuvoje, kuri padeda ir mažam, ir senam
© Vida Press

Kam naudojami liepų žiedai?

Liepžiedžiai puikiai tinka karščiavimui mažinti. Liepos žiedų preparatai ramina, skatina šlapintis, prakaituoti, mažina karščiavimą, padeda atsikosėti, saugo nuo bakterijų ir uždegimų. Arbatų rekomenduojama gerti sergant viršutinių kvėpavimo takų ligomis, bronchitu, gripu, nuovirais skalaujama burnytė, jei vargina gleivinės uždegimas, angina, stomatitas.

Viena populiariausių vaistažolių Lietuvoje, kuri padeda ir mažam, ir senam
© Vida Press

Nepiktnaudžiaukite vaistiniais augalais

Nepamirškite, kad vaistažolės yra VAISTAI, kurie gali sukelti šalutinį poveikį, ypač jeigu naudojami netinkamai, pvz., per daug ar per ilgai. Tai itin svarbu, kai kalbame apie arbatas vaikams. Leistina vaistažolių koncentracija arbatoje priklauso nuo vaiko amžiaus, vaistažolės ir negalavimo. Norint paruošti silpnesnę kaip 1 procento arbatą reikia 3 g vaistažolių naudoti 300 ml vandens. Stipresnė 3 procentų arbata ruošiama vyresniam vaikui arba esant ūmiai ligai, tada 3 g vaistažolių užplikome 100 ml vandens. Jeigu neturite galimybių tiksliai pasverti arbatžolių, šaukšteliais jos matuojamos taip:

- kūdikiui - 0,5 arbatinio šaukštelio vaistažolių per parą;

- 1-3 metų vaikui - 1 arbatinis šaukštelis per parą;

- 3-6 metų vaikui - 1 desertinis šaukštas vaistažolių per parą;

- 6-12 metų vaikui - 1 valgomasis šaukštas vaistažolių per parą;

- vyresniems vaikams - iki 2 valgomųjų šaukštų vaistažolių per parą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.