Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis

 (1)
Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.
© Asmeninis albumas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Šia mintimi „Sveikatai palankios mitybos" iniciatyvos socialinio tinklo paskyroje buvo kviečiama atkreipti dėmesį į savo mitybą, dalintis sveikatai palankia informacija ir savo patirtimi. Prie iniciatyvos „Aš už sveikatai palankią mitybą!" prisijungė ir žinomos lietuvaitės, atvirai dalindamosi, kaip puoselėja sveikos mitybos įpročius.

Pavyzdį pradėkime rodyti nuo savęs

„Džiugu, kad pradedame vis daugiau kalbėti ir savo pavyzdžiu rodyti, kas yra sveika ir palanku mūsų sveikatai. Iniciatyva „Aš už sveikatai palankią mitybą" buvo siekiama didinti visos bendruomenės, ypač šeimų, kuriose auga maži vaikai sąmoningumą, padėti tėvams ugdyti teisingus vaikų valgymo įpročius. Kuo daugiau kalbėsime apie sveikatai palankius maisto produktus, jų poveikį mūsų sveikatai, reikalingą porcijų dydį, kartu dalinsimės savo patirtimi, tuo greičiau galėsime pasidžiaugti teigiamais šviečiamosios veiklos rezultatais – kokybišku vaikų meniu mokymosi įstaigose, ligoninėse, viešose įstaigose. Tačiau pradėti reikia nuo savęs – rodyti pavyzdį mažiesiems, kartu analizuoti, ką , kiek ir kaip valgome ir edukuoti pasitelkiant žaismingas priemones", – sako pirmosios Lietuvoje edukacinės sveikatai palankios mitybos knygutės „Brokoliukas" autorė, socialinės iniciatyvos „Sveikatai palankus" įkūrėja Raminta Bogušienė.

Žinomos moterys pirmenybę teikia daržovėms ir saikingumui

„Sveikatai palankus maistas gaminamas su meile", – sako buvusi manekenė bei laidų vedėja, o dabar – stovyklų moterims Maltoje organizatorė Violeta Repčenkaitė. Jos nuomone, net įmantriausias patiekalas, pagamintas žmogaus, iš kurio sklinda pyktis, nebus nei skanus, nei naudingas sielai ir kūnui. „Mūsų šeima visuomet susėda valgyti kartu – pusryčių, pietų ir vakarienės. Palaiminame maistą prieš jį valgydami. Padėkojame už tai, kad turime maisto ant savo stalo. Mėgstame šviežiai spaustas sultis bei kokteilius iš špinatų, banano, meliono. Mėgstame ir imbiero gėrimą, kuris puikiai pakeičia kavą. Nors kava mėgaujamės taip pat, jei yra noro. Mūsų maisto racione dominuoja švieži vaisiai ir daržovės. Gaminame ir žuvį bei baltos mėsos patiekalus. O savaitgalio pusryčių gamyboje karaliauja vyras. Jau daug metų mielai valgau įvairius vaisius – bananus, obuolius, apelsinus, vynuoges ir namuose gamintą granolą, gardintą migdolų pienu arba graikišku jogurtu", – dalijosi savo mitybos įpročiais žinoma moteris.

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis
Violeta REPČENKAITĖ
© Asmeninis albumas

„Mis Lietuva 2013" Rūta Elžbieta Mazurevičiūtė taip pat neįsivaizduoja savo mitybos be daržovių, vaisių ir uogų – būtent jiems ir teikia pirmenybę. R. Mazurevičiūtės teigimu, žinių apie sveiką gyvenseną tikrai yra nemažai, tačiau visada gera ir naudinga pasidalinti tuo, kas tau pačiam padeda jaustis gerai ir būti sveikam. Bet kiekvienas turi atrasti sau tinkamą mitybos racioną. Ir niekada nepamiršti saiko.

Televizijos laidų prodiuserei Godai Skačkauskaitei-Jokubaitienei sveikatai palanki mityba tai daržovės, uogos ir meniu paįvairinimas įvairiomis kruopomis. „Mūsų šeimos meniu dominuoja avižų, ryžių, bolivinių balandų, sorų kruopų košės. Taip pat namuose daiginu įvairiais prieskonines žoleles. Dvejų metų sūnui Jokūbui skaniausi desertai yra ekologiškos, džiovintos daržovės – morkos, burokėliai ir įvairūs vaisiai bei liofilizuotos uogos – avietės, serbentai, vyšnios – vitaminų dozė, ypač žiemos laikotarpiu!"

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis
Goda SKAČKAUSKAITĖ-JOKUBAITIENĖ su šeima
© Asmeninis albumas

Laura Mazalienė, „Mamų radijo", „Vaflių namų" įkūrėja dar atidžiau rinktis maisto produktus pradėjo gimus dukrytei. „Dažniausiai maistą įsigyjame ekologiškose parduotuvėse, džiaugiamės, kai gauname iš artimųjų kaimiškų kiaušinių ar ką tik išsukto medaus. Šiuo metu godžiai ieškome „taškų", kurie mums padeda prie stalo sukurti ne tik skanius, bet ir sveikus patiekalus. Ir, aišku, stengiamės nepamiršti, kad mityba turi būti reguliari, tad mūsų namuose pusryčiai, pietūs ir vakarienė kartu – būtinybė. O šiuo metu pas mus karaliauja uogos ir viskas, kas susiję su jomis!"

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis
Laura MAZALIENĖ su šeima
© Asmeninis albumas

Mažųjų žinias apie sveiką mitybą ugdo žaismingai

Ugnė Katelynienė, sveiko maisto ruošinių „7Pack" rinkodaros vadovė atvira: bėgant laikui suprato, kokią didelę galią turi maistas – gali mus padaryti laimingais, gali pagydyti, o taip pat ir susargdinti. Maistas gali padėti formuoti kūno formas, jaustis energingais dienos metu, padėti gerai išsimiegoti naktį. Jis gali būti svarbia gyvenimo būdo dalimi ir šypsenos priežastimi. „Mūsų šeimai tai daugiau nei lėkštės turinys. Mes iš tikrųjų tikime, kad tai, ką dedame į save – tuo ir esame, kad galime save auginti tokius, kokie norime būti. Mažoji Ūla dar tik susipažįsta su sveiku maistu, bet jai puikiai sekasi, ji mėgsta tiek vaisius, tiek įvairiausias daržoves, valgo kokybišką mėsą, žuvį, sveikus blynus bei spalvingas ir vis kitokias košes. Namie stengiamės maistą paversti ir malonia veikla, žaidimu, ieškoti naujų derinių ir skonių bei priminti sau, kodėl tai yra naudinga", – pasakoja U. Katelynienė. Taigi, pasak sveiką gyvenseną propaguojančios moters, viskas labai paprasta, tiesiog reikia imti ir pradėti valgyti tai, kas natūralu, iš gamtos ir nebūti skeptišku, tuomet maistas ir tampa sveiko, kokybiško ir malonaus gyvenimo konstanta.

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis
Ugnė KATELYNIENĖ
© Asmeninis albumas

„Sveikatai palanki mityba man tai darna tarp organizmui suteikiamos naudos ir skonio. O gaminant vaikams būtinas išradingumas ir švietimas, edukacija – kas sveika, o ko verčiau atsisakyti. Jei vaikai prašo picos, daug naudingiau ją pagaminti namuose iš kokybiškų ingredientų, pridedant daug daržovių. Gaminti visai šeimai kartu ir sveikiau ir smagiau!", – įsitikinusi Viktorija Macijauskienė, buvusio krepšininko Arvydo Macijausko žmona bei dviejų vaikų mama.

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis
Viktorija MACIJAUSKIENĖ
© Asmeninis albumas

Mitybos specialistė R.Bogušienė kviečia ne tik žinomus žmones, bet ir kiekvieną iš mūsų kartu su vaikais pasinertiį sveikos mitybos kelionę ne tik kasdien gaminant pusryčius, pietus ir vakarienę, bet ir atliekant tam tikras žaismingas užduotis, kurias galima rasti ir pirmoje Lietuvoje edukacinėje sveikatai palankios mitybos knygutėje „Brokoliukas", skirtoje ikimokyklinukams ir pradinukams. Ją parsisiųsti galima ir internetu. Plačiau: http://sveikataipalankus.lt/brokoliukas/

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.

Vaikų chirurgai: gali būti, kad ateityje apendicitui gydyti užteks tabletės

Vaikų chirurgai, susirinkę Vaikų ligoninėje organizuotoje konferencijoje, aptarė vaikų ūminių chirurginių ligų diagnostiką, gydymą ir perspektyvas.

Gydytoja: ką daryti, jei užklupo kosulys

Turbūt nėra dienos, kada nekosėtumėme. Dažniausiai mes taip įpratę prie kosulio, kad net nepastebime. Kai jau kosulys tampa pastebimas, ypač vaikams, tik tuomet sunerimstame – ir vėl jis susirgo... Ir vėl mums reikės keisti savo planus, nes reikės slaugyti sergantį vaiką...

Gydytoja dietologė: kasdien turime suvalgyti ne mažiau 400 g daržovių ir 300 g vaisių (1)

Vaisiai ir daržovės, sultys ir glotnučiai – svarbi gerai subalansuotos mitybos dalis, tiek kaip pagrindinis patiekalas, pavyzdžiui, pusryčiai, tiek ir kaip užkandis dienos metu.

Gydytoja – apie žuvų taukų svarbą vaikų sveikatai

Šiuolaikiniams vaikams tenka daugybė įvairiausių iššūkių, o juos įveikti nėra paprasta – vis daugiau informacijos vaikai gauna naudodamiesi naujomis technologijomis, jų miego laikas per pastaruosius 20 metų sutrumpėjo valanda, jie vis mažiau bendrauja su bendraamžiais, tėvais ir seneliais, mažiau sportuoja ir žaidžia lauke, jiems žymiai daugiau greito ir nesveiko maisto pagundų.

Atlėpusios vaiko ausys: kada reikia operuoti?

Atlėpusios ausys – tai dažniausiai pasitaikanti įgimta ausų deformacija.

9 gėrimai užklupus peršalimo ligoms

Pajutus pirmuosius peršalimo simptomus, verta nepamiršti ir liaudies medicinos - arbatų, šiltų gėrimų, kompresų ir vonelių. Jūsų dėmesiui – 9 gėrimų receptai, kuriuos pravartu žinoti susirgus.

5 priežastys, kodėl vaikai dažnai serga (2)

Nuolatinių peršalimų priežastimi gali tapti alergija, ėduonis ar net netinkama apranga. Kaip išvengti ligų, pataria pediatrai.

Kuo šiandien apsiavęs jūsų vaikas: specialistų patarimai kiekvienai šeimai

„Rūpinamės nupirkti kokybiškus batus, negailime jiems pinigų, nors darganotą dieną su jais vaikas nueina labai trumpą atstumą – nuo namų iki mašinos ir nuo šios – iki darželio, o apie tai, ką avės aštuonias valandas darželyje, ilgai nemąstome: „Bet ką!" Skaitytojos pastabos negalėjome praleisti pro ausis. Taigi, ką avi darželinukai?

Gydytoja alergologė: specifinę imunoterapiją geriausia pradėti rudenį ir žiemą

Pasak Vaikų ligoninės gydytojos alergologės ir klinikinės imunologės Neringos Stirbienės, ne visi, kurie yra patyrę sunkių alerginių reakcijų dėl bičių, vapsvų, širšių ar kitų plėviasparnių vabzdžių įgėlimo, yra girdėję, kad gyventi be baimės padeda specifinė imunoterapija, dėl kurios į gydytojus reikėtų kreiptis ne atėjus šiltajam sezonui, o būtent dabar – rudenį ir žiemą.

3 pagrindiniai vaikų peršalimo simptomai ir kaip juos įveikti

Bijoti vaikų peršalimo nereikia – tai normali imuninės sistemos vystymosi dalis.

5 maisto produktai, kurie daro neigiamą poveikį vaiko nuotaikai

Tėvai intuityviai žino, koks maistas daro poveikį jų vaiko elgesiui ir nuotaikai. Žinome, kad saldainiai, pavyzdžiui, sukelia hiperaktyvumo priepuolius. Tačiau vaiko nuotaika gali pakisti ne tik dėl cukraus – užkandžiuose ir maisto produktuose, kuriuos duodame savo mažiesiems, egzistuoja ir daugiau kaltininkų.

Šunų terapija vaikams: kokios veislės labiausiai tam tinka

Tinklaraštį „Švelni tėvystė“ rašanti medicinos psichologė Milda Kukulskienė pasakoja apie keturkojus terapeutų padėjėjus – šunis.