3 skirtingi vaikų tipai: sužinokite, kuriam priklauso jūsiškis

Pedagogai jau seniai žino, kad visi mokosi skirtingai. Kai kurie vaikai geriausiai apdoroja informaciją klausydami mokytojo paaiškinimo, kai kurie mokosi matydami tai, kas užrašyta ant lentos, o treti mokosi darydami praktinius darbus.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Trys pagrindiniai mokymosi stiliai yra šie: girdimasis, kinestetinis ir regimasis.

Girdimąjį būdą mėgstantys nori klausytis paaiškinimų, o ne skaityti juos, tad jiems gali patikti mokytis girdint informaciją. 

Kinestetinį būdą mėgstantys vaikai mokosi darydami ir liesdami. Mokantis jiems gali būti sudėtinga ramiai sėdėti, o geriau suprasti informaciją jiems pavyksta ją užsirašant arba darant praktinius darbus.

Regimąjį būdą mėgstantys naują informaciją apdirba skaitydami, žiūrėdami į brėžinius arba stebėdami demonstravimą. Tokie vaikai gali suvokti informaciją, pateiktą lentelėje ar grafike, tačiau klausydami jų paaiškinimo jie gali pasidaryti nekantrūs.

Dauguma žmonių naudojasi šių stilių deriniu, tačiau pirmenybę teikia vienam. Suprasdami, koks yra jūsų vaiko mokymosi stilius, galėsite sumažinti namų darbų keliamą nusivylimą ir jums bus lengviau bendrauti.

Patarimai, kaip ruošti namų darbus  skirtingų mokymosi stilių vaikams:

Paprastai girdimąjį būdą mėgstantys gerai įsisavina informaciją iš pasakytų žodžių. Tokiems mokiniams tinkamos strategijos:

Kalbėtis su savimi arba su kitais žmonėmis apie tai, ką jie mokosi;

Garsiai skaityti svarbią informaciją, gal net įsirašyti ją ir klausytis jos;

Skaityti knygą ir tuo pat metu klausytis audio knygos;

Naudotis žodžių asociacijomis;

Sukurti informacijai melodiją ir dainuoti ją, kad lengviau įsimintų;

Riboti blaškantį triukšmą.

Kinestetinio būdo gerbėjai mėgsta studijuodami būti aktyvūs ir gali nesugebėti sutelkti dėmesį ramiai sėdėdami. Tokiems mokiniams tinkamos strategijos:

Skaityti garsiai ir sekti žodžius puslapyje su pirštu;

Užsirašyti svarbią informaciją daug kartų, kad ji įstrigtų atmintin;

Paryškinti ir pabraukti;

Studijuojant maigyti kamuoliuką arba minkštą žaislą;

Vaikštinėti arba daryti dažnas pertraukas;

Daryti praktinius darbus, pavyzdžiui, daryti modelius arba žaisti žaidimus.

Regimąjį būdą mėgstantiems naudinga matyti informaciją lentoje arba iliustracijose, o ilgą laiką klausydamiesi jie gali pasidaryti nekantrūs. Šiems mokiniams tinkamos strategijos:

Naudoti korteles;

Studijuoti lenteles, schemas ir žemėlapius;

Piešti iliustracijas;

Užsirašyti informaciją ir peržvelgti užrašus;

Paryškinti ir pabraukti;

Spalvinio kodo informacija.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Iki kokio amžiaus vaikai tiki Kalėdų seneliu: psichologės komentaras (4)

Toks laikas anksčiau ar vėliau ateina: kad ir kaip norėtume tikėti pasakomis ir stebuklais, vieną dieną suprantame, kad Kalėdų stebuklą po egle sukuria ne mistinio senelio, o tėčio ir mamos rankos. Kaip reaguoti tėvams, kurių vaikas ima abejoti Kalėdų senelio egzistavimu? Pasidalinti savo mintimis ir patarimais paprašėme psichologės.

Vaikas nenori mokytis: ką svarbu žinoti tėvams

Trijų vaikų mama sunerimusi dėl vyriausios dukters elgesio. Moteriai atrodo, kad aštuonmetė kelia daugiausia rūpesčių.

Psichologė – apie tėvų klaidas, kurias darome išleidę vaiką į mokyklą (2)

Pirmoką sūnų auginanti mama klausia specialistės patarimo, kaip motyvuoti vaiką mokytis. Mamai atrodo, kad sūnus visiškai neklauso jos ir nedaro, ko prašomas.

Z kartos vaikus keičia alfa vaikai: kokie jų išskirtiniai bruožai (21)

„Alfa kartos vaikai nesimokys, jeigu nematys prasmės", - naująją kartą apibūdina VGTU inžinerijos licėjaus mokytoja Rūta Filončikienė.

Vaikų kūrybiškumo lavinimas - darbas ir tėvams, ir pedagogams

Ką turi vaikai, o per laiką praranda suaugusieji? Ne pienininius dantukus ar pirmas garbanas, bet tą vaikišką gebėjimą fantazuoti ir kurti.

Pedagogė: mokymosi tempas didžiulis, vaikai pavargsta ir mokykla jiems tampa atgrasi (10)

Kodėl kiekvienais metais Lietuvoje vis jaunesni vaikai praranda motyvaciją mokytis? Kodėl į pirmą klasę ateina vaikai, turintys daug akademinių žinių, bet stokojantys kitų įgūdžių? Koks yra tėvų vaidmuo vaiko gyvenime jam pradėjus lankyti mokyklą?

Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai (6)

Vaikas nedrąsus. Darželyje daugiausiai tyli. Mokykloje neturi draugų. Kaip padėti vaikui gerinti socialinius įgūdžius, kad jis nesijaustų vienišas ir atstumtas? Sulaukę štai tokių skaitytojų klausimų, perdavėme juos psichologei.

Kas gali slėptis už vaiko tingėjimo? (1)

Psichologai tvirtina, kad vaikų tinginystė neatsiranda tuščioje vietoje. Galbūt atidžiau pasižiūrėję į savo atžalą rasite tikrąsias šio erzinančio elgesio priežastis.

KOMENTARAS. Dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė: prieš ankstinant mokymąsi kviečiu labai gerai pagalvoti (17)

Psichologijos mokslų daktarė, LEU lektorė, VšĮ Vaiko psichologijos centras psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė parengė komentarą apie planus ateityje ankstinti formalųjį mokymąsi mokykloje, kuriame kelia visoms vaikus auginančioms šeimoms aktualius klausimus.

25 klausimai, kuriuos verta užduoti vaikui

Labai dažnai paklaustas, kaip sekėsi mokykloje, vaikas standartiškai atsako – gerai, normaliai. Kaip sužinoti daugiau ir prakalbinti nekalbią atžalą?

Eksperimentas: kas nutinka, kai tėvai vaikams neduoda telefono ir kompiuterio

Kviečiame atlikti eksperimentą: šeimoje paskelbti „savaitę be ekranų (arba be telefonų)“. Jeigu abejojate, ar pavyks, pradėkite nuo mažiau - lai būna artimiausias savaitgalis visoje šeimoje be ekranų.

Gebėjimas, kurio šiandien Lietuvoje trūksta ne tik vaikams, bet ir mokytojams bei tėvams

Lietuvos švietimo sistemą nuolat lydi įvairios reformos, tačiau realių pokyčių gyvenimo ir ugdymo kokybėje vis dar yra per mažai, netgi stebima mažėjimo ir blogėjimo tendencija. Taip yra todėl, kad tikrosios reformos turi įvykti ir žmonėse. Deja, praktinė patirtis rodo, kad tarp mokyklos ir tėvų/vaikų puoselėjami ne abipuse pagarba grįsti bendradarbiavimo ryšiai, bet kasdien vis gilėjanti atskirtis.

Pradėję lankyti mokyklą vaikai nustoja valgyti košę

Tik pusę Lietuvos mokyklinio amžiaus vaikų – 55 proc., pusryčiams valgo košę.

Iš kur atsiranda vaikai: kokio amžiaus vaikai jau turi žinoti atsakymą į šį klausimą (1)

Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta klausimas, ar reikia pasakoti vaikams tiesą apie tai, iš kur gi jie atsiranda ? Jei reikia, tai kokio amžiaus vaikams?

Z kartos vaikams tėvai nori padėti, bet nežino, kaip tai padaryti

Daugiau nei 15 tūkst. Lietuvos tėvų internete atliko „Z kartos testą tėvams", skirtą įvertinti jų poveikį vaiko motyvacijai ir mokymosi rezultatams.