Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Dietologė: kiek vaisių ir daržovių reikia suvalgyti per dieną

Įsiūlyti mažiesiems daržovių - tikras iššūkis. Bandymas vietoje saldumyno pasiūlyti morką, paprikos ar agurko lazdelę neretai baigiasi ašaromis. O juk kiekviena mama žino, kad daržovės - nepakeičiama sveikos mitybos dalis.

Patarimais, kaip vaikams įsiūlyti sveikus užkandžius ir pripratinti jais keisti šokoladukus ir bandeles, pataria dietologė Žana Antonova.

Kokias įžvelgiate vaikų mitybos tendencijas Lietuvoje?

Deja, matyti, kad vaikų mityba nėra subalansuota. Statistika rodo, kad viršsvorį turinčių vaikų skaičius auga. Pirmiausia, tai lemia netinkami mitybos įpročiai, susiformavę šeimose. Turime atkreipti dėmesį į vaikų mitybą ir mokytis vaikus rinktis tinkamą maistą ir užkandžius ne tik namuose, bet ir mokykloje.

Kokį maistą vaikai labiausiai mėgsta ir renkasi dažniausiai?

Dauguma vaikų (ypač tie, kurių mityba nėra tinkamai subalansuota) su pasimėgavimu valgo itin saldžius, sūrius ar riebius produktus. Jie vengia arba išvis atsisako šviežių daržovių ir vaisių. Tačiau, mano galva, daugeliu atvejų tai nėra vaikų kaltė. Vaikų mitybos įpročiai susiformuoja šeimose, stebint tėvus. Jei tėvai rodo netinkamos mitybos pavyzdį, nevalgo daržovių ir vaisių, nieko keisto, kad jų vaikai nekreipia dėmesio į sveiką mitybą.

Ką patartumėte tėvams, siekiantiems pratinti vaikus prie sveikos mitybos?

Vaikų mityba turi būti įvairi, kupina vitaminų, mineralų ir baltymų. Svarbu, kad su maistu vaikai gautų reikiamą kalorijų normą. Vaikų mityboje turėtų būti visų maisto grupių produktų: duonos, grūdų, bulvių, daržovių, mėsos, vaisių, vištienos, žuvies, pieno... Visi šie produktai svarbūs organizmui, svarbu pasirinkti ir tinkamą jų kiekį. Tik visavertiškai besimaitinančių vaikų organizme netrūks svarbiausių maistinių medžiagų.

Koks daržovių ir vaisių kiekis rekomenduojamas vaikams per dieną?

Vaisiai ir daržovės turėtų būti neatsiejama vaikų mitybos dalis. Tai - vitaminų, mineralų ir geležies šaltinis. Pasaulio sveikatos organizacija siūlo suvalgyti 300-400 gramų vaisių ir daržovių kiekvieną dieną. Šį kiekį rekomenduojama suskirstyti į 3-5 užkandžių porcijas per dieną.

Vaikai paprastai būna gana išrankūs, kaip jiems patraukliai paruošti vaisius ir daržoves?

Daugeliu atvejų vaikų išrankumas maistui yra išaugamas. Didžiausią įtaką jų maisto pasirinkimui turi tėvai. Būtent jie ir turėtų tapti pavyzdžiu vaikams ir patys valgyti reikiamą daržovių ir vaisių kiekį per dieną. Visiškai nebūtina vaikus versti valgyti šiuos produktus, pakanka paaiškinti, kodėl svarbu sveikai maitintis, paversti daržovių ar vaisių valgymą žaidimu. Vaikams labiausiai patinka valgyti tai, kas įdomiai ir gražiai atrodo, tad jei tėvams pavyktų daržoves paversti spalvingais gyvūnėliais, raidėmis ar paprastu galvosūkiu lėkštėje, vaikams šie produktai atrodytų patrauklesni. Taip pat rekomenduočiau įtraukti vaikus į maisto gaminimo procesą, tapus proceso dalimi, vaikai palankiau reaguos į daržoves lėkštėje.

Svarbu vaikams įdiegti sveikos mitybos principus dar vaikystėje, mat tuomet jie imliausi. Taip pat daržoves ir vaisius galima pakeisti glotnučiais ar sultimis. Pastarieji produktai gali atstoti dienos vaisių ir daržovių porcijas be to kur kas patraukliau atrodo yra greitai suvartojami.

Vaikams iki 6 metų kasdien rekomenduojama išgerti mažiausiai vieną stiklinę sulčių ar glotnučių. Tai - bene lengviausia forma, kuria galima pateikti vaisius ir daržoves. Sultyse ir glotnučiuose gausu vitaminų, mineralų, makro ir mikro elementų, antioksidantų ir kitų biologiškai aktyvių elementų. Šie produktai kur kas naudingesni nei saldainiai ar kiti užkandžiai, mat juose draudžiama dėti papildomų saldiklių, jie natūraliai saldūs, juose gausu gerojo cukraus, kuris suteikia energijos ir yra greitai pasisavinamas organizmo.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?