Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

7 svarbūs patarimai tiems, kas neseniai susilaukė vaikų

Kai gimsta ilgai lauktas ir svajotas kūdikis, jauni tėvai netrukus susiduria su negailestinga realybe. Kūdikis neaišku ko rėkia, jo nuraminti neįmanoma, be galo trūksta miego, hormonai siautėja, o stresas lipa per kraštus. Patariame, kaip sau padėti gimus kūdikiui.

Prašykite pagalbos

Mūsų visuomenėje yra tikimasi, kad mamos prisiims milžiniškas pareigas. Dažnai jos net nėra skatinamos kreiptis pagalbos, kai joms to labiausiai reikia.

Stresą galima sumažinti taip: nustatykite, kas jums sunkiausia tapus mama, o tada susiraskite, kas jums galėtų padėti palengvinti šią užduotį. Pavyzdžiui, jei mamai yra nepaprastai sudėtinga maitinti krūtimi (kas, beje, pasitaiko labai dažnai), ji turėtų susisiekti su žindymo konsultantu, kuris galėtų pateikti keletą praktinių patarimų.

Kita mama, pavyzdžiui, gali norėti valandą per dieną praleisti be kūdikio ir skirti šį laiką savo poreikiams. Tokiu atveju protinga kreiptis pagalbos į patikimą šeimos narį, draugą ar auklę. Taip rasite laiko pasirūpinti savimi, kad galėtumėte geriau pasirūpinti savo kūdikiu.

Būkite organizuota

Visada galite kreiptis į draugus ir šeimą, kad jums padėtų. Svarbiausia, būkite organizuota ir planuokite darbus, paskirstykite juos. Daug draugų ir šeimos narių nori padėti gimus mažyliui. Po gimdymo galima sudaryti sąrašą numatomų poreikių (pavyzdžiui, paruošti maistą, eiti pasivaikščioti, sutvarkyti butą, apsilankyti pas gydytoją ginekologą ir pan.), tada matysite, kas ir kaip jums gali pagelbėti.

Rūpintis naujagimiu yra darbas, trunkantis 24 valandas ir 7 paras per savaitę, kuris palieka mažai laiko tokioms iki tol įprastomis buvusiomis veikloms, kaip maisto gamyba ir namų ruoša. Jei turite draugų ar šeimos narių, kurie gali parvežti maisto, nupirkti būtinų prekių ir panašiai, priimkite siūlomą pagalbą.

Shutterstock nuotr.

Maitinkitės sveikai

Maistas yra vienas svarbiausių dalykų, jei kalbame apie savo sveikatą. Dėl to galvokite, ką dedate į savo kūną. Visada paklauskite savęs: „Kokių maistingų medžiagų gausiu iš šio patiekalo ar gėrimo?"

Norėdama išvengti tam tikrų produktų, dėl kurių jūsų mažylį gali alergizuoti, galite pildyti suvalgomo maisto žurnalą. Stebėdama ir fiksuodama, kokius produktus, kur, kada valgėte, greitai sužinosite ką, kada, kur, su kuo ir kodėl reikia valgyti, kad jaustumėtės subalansuota ir rami, kad ir kas benutiktų. Sveikas kūnas turi daugiau energijos ir yra judresnis, todėl galėsite lengviau susidoroti su motinystės užduotimis.

Puoselėkite savo santykius

Virsmas iš partnerių tėvais nėra visada lengvas. Pasikalbėkite su partneriu apie tai, kaip gali pasikeisti jūsų santykiai po to, kai gims kūdikis. Pamėginkite nustatyti keletą pagrindinių taisyklių apie tai, kaip bendrausite ir leisite laiką kartu kaip pora, kai gims jūsų mažylis. Bent kartą per dieną pasiteiraukite, kaip sekasi jūsų antrai pusei ir skirkite šiek tiek laiko bendravimui bei vienas kitam. Tai taikoma ir santykiams su draugais bei kitais šeimos nariais.

Fotolia nuotr.

Likite ramūs

Kai nuolat trūksta miego, išlikti ramiems gali būti gana sudėtinga. Tokiu atveju jums pravers žinojimas, ką daryti. Vienas geriausių būdų saugiai, greitai ir pigiai nusiraminti - pradėti judėti! Greitas ėjimas gali būti nepaprastai raminantis. Net dešimties minučių pasivaikščiojimo gali užtekti, kad pakiltų endorfinų (cheminių medžiagų, dėl kurių jaučiamės gerai) lygis smegenyse.

Kvėpavimas

Kitas populiarus streso valdymo būdas - kvėpavimas. Padėkite kūdikį į saugią vietą - lopšį ar lovelę. Tada išeikite į kitą kambarį. Švelniai užmerkite akis ir giliai įkvėpkite per nosį, kad įkvepiant jūsų pilvas išsipūstų. Užlaikykite kvėpavimą akimirkai, tada švelniai iškvėpkite, skaičiuodama iki 10. Tai galite pakartoti tris ar keturis kartus. Sąmoningai sutelkdama dėmesį į kvėpavimą, ne tik nukreipsite dėmesį nuo tą akimirką patirto streso, bet ir paskatinsite psichologinius pokyčius, dėl kurių kūnas ir protas nusiramins.

Rūpinkitės ir savimi

Būti geru mama ar tėvu reiškia žinoti, kaip pasirūpinti ir savimi. Dažnai tėvai yra tokie užsiėmę rūpinimusi savo mažyliais, kad pamiršta, kaip rūpintis savimi. Paradoksas, tačiau geresni tėvai būna tada, kai jie rūpinasi ir savimi. Ką tai reiškia? Reikia tikrai gerai savimi rūpintis. Pamėginkite rasti laiko ir galimybių veiklai, kuri pamaitintų kūną, protą ir sielą.

Rasti laiko ir galimybių nėra lengva, jei žinote, kokie yra naujagimio poreikiai, tačiau gerai planuojant, bendradarbiaujant ir paprašius šiek tiek pagalbos, tai yra įmanoma ir būtina. Pasirinkite dvi veiklas - tai bus puiki pradžia. Pavyzdžiui, šokių pamoka kiekvieną pirmadienį ir pietūs su gera drauge kiekvieną trečiadienį. Arba šeštadienio ryto bėgimas ir antradienio vakaro protų mūšis su darbo kolegomis.

Kad ir kokią veiklą pasirinksite, ja turite mėgautis.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?