6 patarimai, kaip pačiai išmokti pasitikrinti krūtis ir nepražiopsoti vėžio

 (3)
Krūties vėžys yra dažniausiai moterimis nustatomas piktybinis navikas ir dažniausia jų mirties nuo vėžio priežastis Lietuvoje ir kitose šalyse. Kasmet ši liga pirmą kartą nustatoma daugiau kaip 1300 šalies moterų. Kaip išmokti pačiai pastebėti pirmuosius pavojaus ženklus?
6 patarimai, kaip pačiai išmokti pasitikrinti krūtis ir nepražiopsoti vėžio
© Shutterstock nuotr.

Konsultuoja Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Neinfekcinių ligų profilaktikos skyriaus visuomenės sveikatos administratorė Milda Andriūnaitė.

Geriausia krūtis apsičiupinėti pirmosiomis dienomis po menstruacijų. Kaip teisingai reikėtų atlikti krūtų savityrą?

Šeši patarimai kiekvienai moteriai.

1. Atsistokite tiesiai priešais veidrodį, rankas nuleiskite. Apžiūrėkite, ar nepakitusi krūtų spenelių forma, ar jie neįtraukti, ar nepakito odos spalva ir paviršius. Jeigu spenelis pakitęs, ar atsirado išskyrų, nebandykite spausti sekreto.

2. Padėkite abi rankas ant juosmens, alkūnes pasukite pirmyn ir įtempkite krūtinės raumenis. Apžiūrėkite krūtis iš vieno ir kito šono.

TAIP PAT SKAITYKITE:

7 frazės, kurių nevalia sakyti besilaukiančiai moteriai

3. Pakelkite rankas virš galvos, pasisukiokite - tai padės pamatyti krūtų pakitimus.

4.Padėkite rankas ant juosmens, pasilenkite į priekį ir stebėkite krūtų formą, kontūrus, įdubimus.

5. Apžiūrėjusios krūtis, tyrimą pratęskite apčiuopdamos. Pradėkite nuo krūtinkaulio viršaus. Ištiestais pirštais lengvai glostykite krūtis. Kad lengviau slystų pirštai, galima pasitepti kremu. Kaire ranka glostykite dešinę krūtį, dešine - kairę. Taip reguliariai tikrindamos krūtis, pastebėsite atsiradusius mažiausius pakitimus.

6. Atsigulkite. Po dešiniu petimi pasidėkite nedidelę pagalvėlę ar sulenktą rankšluostį. Dešinę ranką pakiškite po galva - taip krūtys tolygiau išsidėstys ant krūtinės ląstos. Nuo pažasties trijų pirštų pagalvėlėmis lengvais, vidutiniais ir stipriais paspaudimo judesiais tikrinkite krūtinę. Ranka turėtų judėti tiesiomis linijomis ir apimti visa krūties plotą, nukeliauti iki krūtinkaulio, tada grįžti atgal.

Jei pastebėjote bet kokių pakitimų, būtinai kreipkitės į gydytoją!

5 patarimai, kaip gyventi, kad rizika susirgti krūtų vėžiu būtų kuo mažesnė?

- Kaip galima ilgiau maitinkite kūdikį krūtimi.

- Stenkitės vengti nutukimo.

- Sveikai maitinkitės, vartokite daug daržovių ir vaisių, venkite gėrimų su saldikliais, riebių produktų ir rafinuotų angliavandenių. Valgykite liesus baltymus, pvz., žuvį ar vištienos krūtinėlę. Valgykite neskaldytų grūdų angliavandenius, vietoje gyvulinių riebalų vartokite augalinį aliejų.

- Būkite fiziškai aktyvi. Tyrimai parodė, kad padidinus fizinį aktyvumą net ir vyresniame amžiuje krūties vėžio rizika sumažėja nuo 10 iki 30 proc. Kad pasiektumėte efektą, reikėtų 5 dienas per savaitę vaikščioti vidutiniškai po 30 min. per dieną.

- Saikingai vartokite arba visai atsisakykite alkoholio ir nerūkykite.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Psichologė: artimieji po gimdymo turėtų būti labai budrūs ir stebėti jauną mamą

Psichologė: artimieji po gimdymo turėtų būti labai budrūs ir stebėti jauną mamą
Nors kūdikio gimimas dažniausiai yra labai džiuginantis ir laukiamas įvykis, kartais nutinka visiškai priešingai. Ką svarbu žinoti apie pogimdyvinę depresiją?

Tai, apie ką kalbėti nedrąsu: šlapimo nelaikymas

Tai, apie ką kalbėti nedrąsu: šlapimo nelaikymas
Šlapimo nelaikymas – itin nemalonus sutrikimas, apie kurį vengiama kalbėti. Tačiau skaičiuojama, jog maždaug trečdalis moterų ir apie 20 proc. vyrų kenčia fizinį ir psichologinį diskomfortą dėl šlapimo nelaikymo.

Ar normalu, kad kartais labai pykstu ant savo vaiko? Psichologės komentaras (15)

Ar normalu, kad kartais labai pykstu ant savo vaiko? Psichologės komentaras
Gražus motinystės paveikslas, kai viskas nupiešta šviesioms ir ramiomis spalvomis, nėra teisingas jaunų mamų atžvilgiu.

Natūralūs būdai padidinti pieno gamybą (2)

Natūralūs būdai padidinti pieno gamybą
Siekis krūtimi maitinti kūdikį vertas pastangų, nes motinos pienas – geriausias maistas, idealiai tinkantis vaikui pirmaisiais gyvenimo metais.

Psichologė: kas iš tiesų nutinka vyro ir moters santykiams gimus vaikui (3)

Psichologė: kas iš tiesų nutinka vyro ir moters santykiams gimus vaikui
Dažniausiai kūdikio gimimas yra labai lauktas ir džiaugsmingas įvykis, kurio laukia ne tik būsima mama ir tėtis, bet ir visi aplinkui.

Renkamės mamos krepšį: į ką atkreipti dėmesį

Renkamės mamos krepšį: į ką atkreipti dėmesį
Tėveliai žino, kad pakeisti sauskelnes ne namuose gali būti ne taip jau ir paprasta: tam reikia ne tik patogios vietos, bet ir ne vienos priemonės.

Gimtadienio proga surengė labdaringą aukcioną

Gimtadienio proga surengė labdaringą aukcioną
BABY CITY/TOY CITY gimtadienio šventėje surinktos lėšos paaukotos Mamų unijai.

Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo: apie ką nutylima (1)

Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo: apie ką nutylima
Visi pirmi kartai mus šiek tiek gąsdina. Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo – ne išimtis. Žinojimas, ko galima tikėtis ir kam nusiteikti, padės jaustis ramiau.

Kviečia nemokamai mankštintis nėščiąsias ir ką tik pagimdžiusias (2)

Kviečia nemokamai mankštintis nėščiąsias ir ką tik pagimdžiusias
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras kviečia net į 4 skirtingus nemokamus užsiėmimus:

4 mitai apie po gimdymo suglebusią krūtinę (15)

4 mitai apie po gimdymo suglebusią krūtinę
Subliuškusi ir praradusi stangrumą krūtinė po gimdymo – problema, su kuria susiduria ne viena moteris. Ji verčia kompleksuoti ir jaudintis dėl savo išvaizdos.

Auginate mažus vaikus ir nieko nespėjate? 5 patarimai jums (7)

Auginate mažus vaikus ir nieko nespėjate? 5 patarimai jums
Auginant vaikus laikas iš tiesų tampa pinigais. Todėl laiko planavimas, savo ir šeimos veiklos organizavimas yra svarbi kiekvienos dienos dalis. Jūsų dėmesiui - 5 patarimai, kaip taupyti laiką net ir būnant labai užsiėmusiu tėčiu ar mama.

Kūnas po gimdymo: kam ir kaip pasiruošti (15 dažniausių pokyčių)

Kūnas po gimdymo: kam ir kaip pasiruošti <sup style="color: #ff0000;">(15 dažniausių pokyčių)</sup>
Laukiantis įprasta ruošti kūdikio kraitelį, mokytis vaikelio priežiūros, tačiau dažnai pamirštama, kad reikia pasiruošti pasirūpinti ir savimi.

Palengvinantys motinystę daiktai, apie kuriuos mūsų močiutės nė nesapnavo (3)

Palengvinantys motinystę daiktai, apie kuriuos mūsų močiutės nė nesapnavo
Mūsų mamos ir močiutės nustebtų sužinojusios, ko tik šiais laikais nėra – įvairiausių motinystę palengvinančių priemonių, skirtų kūdikiams maitinti, migdyti ir ugdyti.

Kodėl Lietuvoje mamos dažnai vis dar nedrįsta žindyti viešumoje? (23)

Kodėl Lietuvoje mamos dažnai vis dar nedrįsta žindyti viešumoje?
Kiekvienais metais rugpjūčio 1-7 dienomis minime Pasaulinę žindymo savaitę. Ta proga kviečiame paskaityti Vilniaus visuomenės sveikatos biuro sveikatos stiprinimo specialistės Dovilės Vervečkienės parengtą informaciją apie žindymo padėtį Lietuvoje.