5 svarbios savybės, kurias vaikas ugdo piešdamas

 (1)
Geresnė atmintis ir pastabumas, pasitikėjimas savimi ir lakesnė fantazija - tokias savybes ugdo piešimas. Ką reiškia vaikui piešti, ir kokia iš to nauda, pasakojo Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos dailės skyriaus moksleiviai, o apibendrino jų mokytoja - Ingė Talmantienė.
© Shutterstock nuotr.

1. Mąstymas

Ar gali nupiešti tai, ko nesupranti? Filosofai į šį klausimą atsako neigiamai. Juk prieš perteikiant vaizdą ant lapo, pirmiausia jį turi pertvarkyti mintyse, suvokti, kaip jis sukonstruotas, kokios dalys jį sudaro. Tik tada galima jį pavaizduoti.

Todėl piešdamas, konstruodamas, lipdydamas vaikas lavina savo vaizdinį, loginį, erdvinį mąstymą, kuris labai svarbus vaiko vystymuisi.

TAIP PAT SKAITYKITE:
9 dažniausios jaunų tėvų klaidos
75 -erių lietuvis nori tapti vyriausiuoju Europos tėčiu

2. Pastabumas

Piešimas kaip niekas kitas lavina vaiko gebėjimus pastebėti detales, skirtumus, aptikti aplinkoje daug daugiau dalykų negu atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Tai paaiškina atlikti bandymai, kuriuose vaikams buvo rodomas augalas ir prašoma jį apibūdinti. Vieni turėjo nupiešti augalą, kiti - įdėmiai žiūrėti ir vėliau papasakoti. Paaiškėjo, kad tie, kurie nupiešė augalą, daug geriau suprato ir paaiškino, kas jį sudaro ir kaip jis atrodo, o tie, kurie tik žiūrėjo, pastebėjo daug mažiau dalykų.

Taigi piešdami vaikai išmoksta įdėmiau žiūrėti, tampa atidesni, labiau susikoncentravę.

3. Atmintis

Jei vaikas nuo pat mažų dienų piešia, jis lavina savo vizualinę atmintį, vadinasi tampa pastabesnis, atidesnis, geriau koncentruoja dėmesį.

Vizualinė atmintis padeda įsiminti informaciją, ypač mokantis kalbų. Pedagogė prisimena, kaip laikydama teorijos egzaminus, atsakymus perskaitydavo pažiūrėjusi į lubas, o mokantis anglų kalbos, tiesiog matydavo kaip rašomas vienas ar kitas žodis.

Atmintis taip pat prisideda prie fantazijos turtinimo, kadangi kuo daugiau galvoje yrai vaizdinių ir žinių, tuo laisviau galime fantazuoti.

4. Pasitikėjimas savimi

Piešinys - akivaizdus darbo rezultatas, kuriuo vaikai neretai didžiuojasi, todėl labai svarbu, kad jų darbas būtų pastebėtas ir įvertintas. Tėvai gali nesunkiai prie to prisidėti kartu su savo atžala išrinkdami gražiausius, įdomiausius piešinius ir pakabindami juos namuose ant sienų ar prisegdami prie šaldytuvo.

Tai suteiks vaikui pasitikėjimo savimi ir skatins išreikšti save. Labai svarbu leisti vaikui piešti taip, kaip jis nori ir, kad ir kaip tėvams norėtųsi, nereikia gražinti ar taisyti piešinio, nes tai gali sukelti nepilnavertiškumo jausmą. Vaikas pirmiausia turi išmokti pasitikėti savimi.

5. Skonio lavinimas

Vizualinė raiška puoselėja vaiko estetinę ir meninę kultūrą, lavina skonį, moko pastebėti grožį, jį vertinti ir jo siekti. Tai vaikas ugdo ne tik piešdamas, bet ir lankydamasis parodose, aptarinėdamas su tėvais, mokytojais meno kūrinius, juos vertindamas, dalindamasis patirtimi. Kartu vaikas praturtina savo dvasinį pasaulį, darosi imlesnis grožiui.

Nacionalinė M. K. Čiurlionio menų mokykla - ilgametes pedagogines tradicijas turinti mokykla, skirta itin menui gabiems vaikams.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lavinimas ir ugdymas

Trys dažnos tėvų klaidos, kurios trukdo vaikui augti

Trys klaidos, kurias darome daugelis. Kartais - iš nežinojimo, kartais - iš didelės meilės ir noro duoti vaikui daugiau, negu patys gavome, o kartais - visai nejučia.

Kada reikia atsiprašyti savo vaikų ir kaip tą padaryti tinkamai

Ar verta atsiprašyti savo vaiko? Galbūt tėvai visada yra tiesūs, todėl neprivalo prašyti savo vaikų atleidimo už pykčio proveržius?

Brolių ir seserų konfliktai: ar verta dėl jų rūpintis

Idiliškame šeimos paveiksle broliai ir sesės rūpinasi vienas kitu, kartu žaidžia, elgiasi vienas su kitu lyg geriausi draugai. Bet kaip dažnai taip atrodo realybė?

Laimingi žmonės keliauja: į Ameriką su mažais vaikais (10)

Rasa Sagė pasakoja savo įspūdžius apie kelionę su mažais vaikais į Ameriką.

Kaip išmokyti vaikus tinkamai pasirūpinti savo dantimis (1)

„Nenoriu plautis rankų, nenoriu valgyti daržovių, eiti į darželį, klotis lovos ir persirengti grįžęs namo..." – sąrašas galėtų tęstis iki begalybės.

Žaidimai su vaiku: kokios ribos turėtume niekada neperžengti (1)

Visi tėvai trokšta, kad jų vaikas kuo greičiau išmoktų įvairiausių dalykų, parodytų savo sugebėjimus, demonstruotų raidą ir gražiai žaistų. Vieni, suvokdami, kad be jų pagalbos, indėlio ir pastangų – tai beveik neįmanoma, kasdien bent valandą skiria žaidimams. Kiti, paskendę savo darbuose ir rūpesčiuose, tikisi, kad jis pats natūraliai šių dalykų išmoks.

Ar vaikai į mokyklą turi ateiti mokėdami skaityti ir rašyti (13)

Kas yra priešmokyklinis ugdymas: ko šiuos metus mokomi vaikai, ar priešmokyklinio amžiaus vaikai turi išmokti skaityti, rašyti, skaičiuoti?

Kas iš tiesų yra emocinis intelektas ir kaip jį ugdyti nuo mažų dienų (6)

Emocinis intelektas – populiarus terminas, tačiau apie jį kalbama dažnai iš tiesų neįsigilinus į jo esmę.

Išlepinto vaiko požymiai ir patarimai tėvams (11)

Išlepintas mažylis – tikras galvos skausmas tėvams.

Pedagogė: vaikus turime auklėti koreguodami netinkamą jų elgesį, o ne bausdami (1)

Ikimokyklinio ugdymo pedagogės parengtas komentaras apie bausmes. Kas yra bausmė ir ar ji taikoma vaikams ikimokyklinio ugdymo įstaigose?

Kai vaikas supyksta, turite atsiminti kelis esminius dalykus

Išbandymas ne tik vaikui, bet ir tėvams – taip galima apibūdinti situacijas, kai mažylis primygtinai kažko reikalauja prekybos centre, išlipęs iš lovos „ne ta koja" verkšlena iki pietų, nepasidalinęs žaislais smėlio dėžėje ima viską mėtyti į šalis, apkumščiuoja greta sėdinčius draugus ir visais kitais būdais demonstruoja nepasitenkinimą ar nusivylimą.

3 eksperimentai su vandeniu, kurie patiks vaikams

Ne tik rašydami ar skaitydami vis daugiau galime išmokti apie mus supančią aplinką, bet ir labai svarbu kalbėti, pajusti, matyti. Todėl tam pasiekti pasitelkiami eksperimentai.

Kur dėti sugedusius elektroninius žaislus

Net penktadalis gyventojų, kurių šeimose auga nepilnamečių vaikų, teigė, jog pernai elektroninius žaislus į konteinerius išmetė kartu su buitinėmis atliekomis. Kone kas antras apklaustasis manė, jog žaisluose galėjo būti likusios panaudotos baterijos.

Psichologė: kaip auklėjant neperspausti ir užauginti laimingą vaiką (1)

Psichologė Jūratė Bortkevičienė atsako į klausimus apie ribų nubrėžimą vaikams: kaip tą padaryti nepažeidžiant vaiko laisvės ir suteikiant jam geriausias sąlygas augti.

Psichologė: ribas vaikams reikia taikyti nuo kūdikystės (18)

Jeigu paklaustume savęs, ko labiau reikia vaikams – ribų ar laisvės, greičiausiai atsakytume, kad ribų. Apie jas tiek daug prisiskaitėme ir prisiklausėme. Vis dėlto vaikui labiau reikia laisvės, o ribos turi būti nejuntamos, „įsipaišiusios" į patį gyvenimą.