9 būdai, kaip vasarą stiprinti mažylio sveikatą

Žiemą tėvams neretai kyla rūpesčių dėl to, kad atžala yra neatspari ligoms, dažnai suserga. Tačiau ne veltui sakoma, kad žiemai ruoštis reikia vasarą.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Būtent šį metų laiką, kai ypač palankios sąlygos būti gamtoje ir vartoti gamtos gėrybes, verta išnaudoti vaiko sveikatos stiprinimui.

1. Kuo daugiau laiko gryname ore. Kelionės į mišką, pasivaikščiojimai po parką, pasivažinėjimas dviračiais ir t. t. – bet koks laiko leidimas gryname ore padės atžalai jaustis geriau, taip pat pagerins jo miego kokybę. Būtent geras poilsis yra viena efektyviausių priemonių stiprinti vaiko organizmą.

2. Saulės vonios. Praleidus saulės atokaitoje apie 15 minučių, natūraliai gaminasi vitaminas D. Jis labai reikalingas mažųjų augimui, be to, užkerta kelia bakterijų, grybelių, virusų patekimui į organizmą. Tik neleiskite atžalai būti saulėje ir kaitroje per ilgai.

3. Maudynės. Įvertinę temperatūrą nebijokite atžalos leisti į vandenį ir patys vasarą pratinkite ją prie maudynių įvairiuose vandens telkiniuose. Taip ateityje vaikas taps atsparesnis, užsigrūdinęs, įlipęs į vėsesnį vandenį neperšals. Po maudynių reguliariai naudokite kūdikiams ir vaikams pritaikytą kosmetiką, taip apsaugosite mažojo odą nuo išsausėjimo bei sudirgimų, kuriuos gali sukelti saulės spinduliai, vėjas ar vanduo.

4. Mankšta. Skatinkite atžalą mankštintis, o geriausia – mankštinkitės kartu su ja, kad taptumėte jai pavyzdžiu. Lengvi mankštos pratimai vasarą gryname ore ne tik pagerins vaiko nuotaiką, bet ir sustiprins jo atsparumą ligoms, padarys tvirtesniu.

5. Rankų švara. Rankų plovimas yra paprasčiausias ir efektyviausias būdas apsaugoti vaikus nuo mikrobų ir palaikyti sveiką organizmą. Nuolat priminti atžalai apie švarių rankų svarbą ypač aktualu vasarą, kuomet galimybių išsipurvinti esama visur.

6. Valgykite daržoves. Tiek žaliosios ir lapinės daržovės, tiek pomidorai ar svogūnai padės stiprinti vaiko imuninę sistemą. Žaliosiose ir lapinėse daržovėse yra gausu būtinos puikiai vaiko savijautai geležies, taip pat betakarotino, kuris kūne paverčiamas į vitaminą A ir padeda stiprinti imuninę sistemą. Tuo tarpu pomidoruose yra daug likopeno, kuris apsaugo nuo laisvųjų radikalų žalos. Jei mažyliui susuko pilvą, prasidėjo viduriavimas, sugirdykite gerųjų žarnyno bakterijų, kurios sureguliuotų virškinimą.

7. Nepamirškite prieskoninių žolelių. Vasarą galite užsiauginti šviežių prieskoninių žolelių, kurios padės stiprinti vaiko organizmą. Rozmarinas, raudonėlis ar petražolės yra stiprūs antioksidantai, kurie padeda kovoti su užklupusiomis ligomis bei gerina mažojo savijautą.

8. Vaisiai ir uogos. Vaisiai, ypač vitamino C turintys citrusiniai vaisiai, yra tikra vitaminų saugykla. Kaip ir daržovės, jie padės stiprinti atžalos imuninę sistemą ir leis jam greičiau išgyti nuo užklupusių ligų.

Pasirūpinkite, kad vaiko racione būtų ne tik vaisių ir daržovių, bet ir uogų. Jos yra vienas geriausių imuninę sistemą stiprinančių apsauginių antioksidantų šaltinių. Taip pat uogose yra daugybė vitamino C, todėl jos apsaugos atžalą nuo susirgimų bei infekcijų. Vertingiausios - žemuogės, avietės, mėlynės, juodieji serbentai.

9. Daug vandens. Vasarą dėl karščio prarandame daug skysčių, todėl jų lygį reikia palaikyti geriant vandenį. Stabilus skysčių kiekis padės sumažinti toksinų kiekį vaiko organizme ir puikiai paruoš kūną kovai su virusais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.

10 faktų apie kiaušinius: ar visus žinojote?

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistai pristato 10 svarbiausių faktų apie kiaušinius.

„Slapti pirkėjai“ ragaus ne tik ligoniams, bet ir darželinukams bei mokiniams tiekiamo maisto

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai tikrins ne tik ligoniams, bet ir mokiniams tiekiamą maistą.

Arbatos kūdikiams ir mažyliams, kad jie augtų sveiki

Pasitelkus žinomo Lietuvos pediatro doc. Algimanto Vingro žinias bei patirtį, sukurtos kūdikiams ir mažyliams subalansuotos, specialios receptūros GURGIO, PUKSIO, KNIURKIO, ŽVARBIO arbatėlės.

Kur ir kaip tinkamai laikyti vaistus namuose

Vonios spintelėje. Miegamajame, komodoje prie lovos. Viename iš virtuvėje esančių stalčių. Dėžutėje ant lentynos. Tai - kelios dažniausios vietos, kur žmonės laiko vaistus. Tačiau vaistai - ne saldainiai, kad juos būtų galima laikyti bet kur, bet kaip, bet kokiomis sąlygomis. Ką vertėtų žinoti?

Kai vaiko organizmui ima trūkti skysčių

Įvairios augalų dalys (lapai, žiedai, šaknys, vaisiai) buvo ir tebėra vartojamos nuo gilios senovės. Ir nors mokslui nuolat tobulėjant sukuriama vis efektyvesnių vaistų, vaistažolės, kaip gamtos dovanos žmogui, vis dar išlaiko savo vertę.

„Šlykštukai“ – žaislai iš nuodų?

Viešojoje erdvėje plintanti „pasidaryk pats“ mada gaminti žaislus, vadinamus išmaniuoju plastilinu ar šlykštukais (angliškai slime) iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti nekaltai.

Vaikų ligų gydytoja – apie šiuolaikinių technologijų poveikį vaikams

Nuolat tenka girdėti tėvų skundus, kad vaikas „nenulipa" nuo kompiuterio ar telefono.