9 paslaptys, padėsiančios vaikus pripratinti prie įvairesnio maisto

Ne viena mažametį auginanti mama skundžiasi, kad vaikas nevalgus, išrankus, renkasi tik kelis įprastus patiekalus. O kaip įsiūlyti kitus? Kaip pripratinti vaiką prie įvairesnės ir sveikesnės mitybos?
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Mitybos specialistai nepalenkiami: būtina jau ankstyvoje vaikystėje suformuoti taisyklingos mitybos įpročius – tik taip būsite tikri, kad ir ūgtelėjusi jūsų atžala maitinsis sveikai.

Specialistų teigimu, pagrindinė taisyklė, kuria turėtų vadovautis atsakingi tėvai, – stengtis patiekti vaikams kuo įvairesnį maisto racioną. To reikia ne tik tam, kad vaikas gautų visų reikalingų medžiagų, vitaminų ir mineralų, bet ir tam, kad vystytųsi jo skonio suvokimas.

Štai keli patarimai, padėsiantys tėvams nelengvame kelyje keičiant vaiko mitybos įpročius.

Pusryčiai – labai svarbu

Tai yra svarbiausias dienos valgis. Net jei kokį rytą negalite paruošti karšto patiekalo, pasiūlykite vaikui banano, duokite išgerti stiklinę pieno ar suvalgyti jogurto. Tyrimai rodo, jog vaikystėje suformuotas įprotis valgyti pusryčius dažniausiai neišnyksta visą gyvenimą. Prasčiau valgančiam vaikui, specialistų siūlymu, reikėtų duoti probiotikų – kad organizmas gautų visų reikalingų medžiagų.

Kokius užkandžius rinktis?

Vietoje nenustygstantys mažieji dažnai nori ko nors pakramtyti. Jei ant stalo padėsite vazą su traškučiais ar sausainiais, be abejonės, jūsų mažylis tai ir valgys. Tačiau tokie užkandžiai paprastai turi mažai maistingųjų medžiagų ir daug kalorijų. Atlikite nesudėtingą eksperimentą – sausainius su traškučiais paslėpkite, o į lėkštę pridėkite vaisių, įberkite nesūdytų riešutų, džiovintų vaisių. Gal prireiks kelių kartų, tačiau netruksite įsitikinti, kad išalkęs mažylis puikiai apsieis ir be traškučių. O jūs džiaugsitės, kad vaiko organizmas gauna reikalingų maistinių medžiagų.

Geriausias gėrimas

Ko duoti ištroškusiam mažyliui atsigerti? Vandens – jis yra sveikiausias gėrimas jūsų vaikui. Ne sultys ir ne saldinti gėrimai. Žinoma, sultys turi vertingų maisto medžiagų ir augančiam organizmui suteikia reikalingos energijos. Vis dėlto, ištroškusį mažylį geriausiai atgaivins vanduo.

Ruoškite maistą kartu

Mažiesiems patinka užsiimti tuo pačiu, kuo ir tėveliai. Pastebima, kad vaikai yra kur kas labiau linkę valgyti maistą, prie kurio ruošos prisidėjo patys. Parūpinkite jiems prijuostes, leiskite virtuvėje atlikti mažas užduotis ir rezultato ilgai laukti tikrai neteks. Taip pat nebijokite jau ūgtelėjusiems vaikams virtuvėje suteikti daugiau savarankiškumo, pavyzdžiui, leiskite retkarčiais gaminti vakarienę visai šeimai.

Nepamirškite kūrybiškumo

Maisto ruoša gali tapti ir puikia terpe fantazijai ugdyti bei lavinti. Mažiausiųjų tėveliai pastebi, kad ryškiomis spalvomis ar įvairiais „piešiniais“ pagyvintas patiekalas būna kur kas patrauklesnis už įprastą. Papuoškite valgį įvairiomis formomis supjaustytomis daržovėmis ar uogomis ir įsitikinkite tuo patys. Didesni vaikai jau patys norės dekoruoti patiekalus.

Prie stalo visa šeima

Ne paslaptis, po dienos darbų dažnai norisi tylos, ramybės, o valgis prieš televizoriaus ar kompiuterio ekraną jau tampa ydinga suaugusiųjų praktika. Vis tik, jei norite vaikams įskiepyti taisyklingos mitybos įpročius, įpraskite valgyti kartu su jais. Sėsdami prie stalo kartu su vaikais pratinsite juos valgyti įprastą maistą, o bendraudami mokysite juos vertingų socialinių įgūdžių.

Mokykitės valgyti neskubėdami

Šito, pripažinkime, reikėtų išmokti ir dažnam suaugusiajam. Valgyti neskubant – puikus būdas kontroliuoti svorį tiek ankstyvame, tiek vėlesniame amžiuje. Lėtai kramtydami pajusite, kad sotumo jausmas ateina maždaug 20 minučių po valgio, taip ir jūs, ir vaikai išmoksite valgyti lėčiau ir maistą tinkamai sukramtyti.

Nepamirškite saiko

Dažnai tėvams būna sunku nuspręsti, ar vaikai suvalgė pakankamai. Bijodami, kad mažylis dar alkanas, gali ir permaitinti. Todėl reikėtų išmokyti patį vaiką klausytis savo organizmo, pajusti, „ar dar noriu valgyti, o gal jau esu sotus“. Tai padės vaikams išvystyti gebėjimą pajusti sotumą.

Kantrybė

Jos tikrai prireiks! Tyrimai rodo, kad daugumai vaikų naują valgį prireikia paragauti iki 10 kartų, kol pamėgsta. Tad neneuleiskite rankų ir drąsiai vaiką pažindinkite su naujais skoniais. Eikite apsipirkti kartu su vaikais, leiskite jiems patiems rinktis naujus sveikus produktus, kartu pasimėgaudami juos išbandykite. Sėkmės!

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

9 paslaptys, padėsiančios vaikus pripratinti prie įvairesnio maisto

Ne viena mažametį auginanti mama skundžiasi, kad vaikas nevalgus, išrankus, renkasi tik kelis įprastus patiekalus. O kaip įsiūlyti kitus? Kaip pripratinti vaiką prie įvairesnės ir sveikesnės mitybos?

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais

Ar visada kakava – sveikatai palankus produktas vaikams?

Vaikų ligoninės pagalba vaikams, kurie negali miegoti dėl antsvorio ar sunkių ligų

Vaikų ligoninės gydytojai pulmonologai pastebi, kad atsiranda vis daugiau vaikų, kuriems tenka taikyti specialų metodą – neinvazinę teigiamo slėgio ventiliaciją, palengvinančią kvėpavimą.

Nedrauskite vaikams krapštyti nosies – tam yra svari priežastis (22)

Pamatę, kad atžala krapšto nosį, iškart sudrausminame, nes tai atgrasu, tiesa? Tačiau naujausio tyrimo duomenimis, nosies gleivėse iš tiesų yra daug gerųjų bakterijų, kurios pagerina dantų ir dantenų sveikatą (mes nejuokaujame).

Ukmergiškė Dalia augina dvi anksčiau gimusias dukras: gyvenimas yra nesibaigianti pamoka

Savo vaikais būtina pasitikėti ir leisti jiems augti. Tuo įsitikinusi ukmergiškė Dalia. Dvi ankstukes auginanti moteris neslepia, kad jos dukros jai yra tikras įkvėpimo šaltinis. „Jos niekada nepasidavė. Todėl negaliu pasiduoti ir aš!", - sako ji.

Vitaminų sezonas: ką ir kodėl verta valgyti būtent dabar

Šiandien parduotuvių asortimentas gausus visais metų laikais, todėl sezonų kaitos beveik nejaučiame. Vis dėlto, sezoninių maisto produktų privalumus išnaudoti verta.

Kokias klaidas darome prižiūrėdami vaikų odą: interviu su gydytoja

Gimus vaikui, dažna šeima susiduria su vaikų odos problemomis.

Kad vaikai pamėgtų daržoves ir vaisius, tėvai turi žinoti kelias taisykles

Daugelis puikiai suvokiame, kad sveika mityba yra itin svarbi ir dažnas turbūt kartas nuo karto pasižadame sau rinktis maistiniu požiūriu vertingesnę dietą.

Valstybės lėšomis vaikai Lietuvoje skiepijami nuo dvylikos ligų

Europos imunizacijos savaitės (balandžio 24-30 d.) proga Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) primena apie vaikų skiepų svarbą.

Bunda ne tik erkės: ką reikia žinoti apie vabzdžių įkandimus

Į Lietuvą pamažu atkeliaujant šiltiems orams žmonės vis dažniau laiką namuose keičia į gamtą.

Kuo marginti kiaušinius, kad nepadarytume žalos sau ir artimiesiems (2)

Savaitės gale lankysime giminaičius ir džiaugsimės spalvingais Velykiniais margučiais.

Artinasi intensyviausia žiedadulkių banga – kaip nuo jos apsisaugoti?

Staiga šoktelėjęs termometro stulpelis ir sprogstantys augalų pumpurai – ne vieninteliai pavasario pranašai.

Penki dalykai, ko niekada nesakykite vaikui apie maistą (3)

Neretai tėvai skundžiasi prastu vaikų apetitu (arba persivalgymu), nors fiziologinio paaiškinimo tam po atliktų vaikui tyrimų lyg ir nėra. Tačiau pasitaiko, kad vaikai mitybos problemų turi dėl psichologinių priežasčių.

Daugybinis ėduonis: kas tai yra ir kaip su juo kovoti

Didėjantis dantų ėduonies paplitimas tarp vaikų verčia vis labiau susirūpinti.

Gydytoja dietologė rekomenduoja: 3 sveikų patiekalų receptai

Tapdami vyresni pradedame gailėtis, kad neskyrėme pakankamai dėmesio savo santykiams su brangiausiais žmonėmis.