9 paslaptys, padėsiančios vaikus pripratinti prie įvairesnio maisto

Ne viena mažametį auginanti mama skundžiasi, kad vaikas nevalgus, išrankus, renkasi tik kelis įprastus patiekalus. O kaip įsiūlyti kitus? Kaip pripratinti vaiką prie įvairesnės ir sveikesnės mitybos?
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Mitybos specialistai nepalenkiami: būtina jau ankstyvoje vaikystėje suformuoti taisyklingos mitybos įpročius – tik taip būsite tikri, kad ir ūgtelėjusi jūsų atžala maitinsis sveikai.

Specialistų teigimu, pagrindinė taisyklė, kuria turėtų vadovautis atsakingi tėvai, – stengtis patiekti vaikams kuo įvairesnį maisto racioną. To reikia ne tik tam, kad vaikas gautų visų reikalingų medžiagų, vitaminų ir mineralų, bet ir tam, kad vystytųsi jo skonio suvokimas.

Štai keli patarimai, padėsiantys tėvams nelengvame kelyje keičiant vaiko mitybos įpročius.

Pusryčiai – labai svarbu

Tai yra svarbiausias dienos valgis. Net jei kokį rytą negalite paruošti karšto patiekalo, pasiūlykite vaikui banano, duokite išgerti stiklinę pieno ar suvalgyti jogurto. Tyrimai rodo, jog vaikystėje suformuotas įprotis valgyti pusryčius dažniausiai neišnyksta visą gyvenimą. Prasčiau valgančiam vaikui, specialistų siūlymu, reikėtų duoti probiotikų – kad organizmas gautų visų reikalingų medžiagų.

Kokius užkandžius rinktis?

Vietoje nenustygstantys mažieji dažnai nori ko nors pakramtyti. Jei ant stalo padėsite vazą su traškučiais ar sausainiais, be abejonės, jūsų mažylis tai ir valgys. Tačiau tokie užkandžiai paprastai turi mažai maistingųjų medžiagų ir daug kalorijų. Atlikite nesudėtingą eksperimentą – sausainius su traškučiais paslėpkite, o į lėkštę pridėkite vaisių, įberkite nesūdytų riešutų, džiovintų vaisių. Gal prireiks kelių kartų, tačiau netruksite įsitikinti, kad išalkęs mažylis puikiai apsieis ir be traškučių. O jūs džiaugsitės, kad vaiko organizmas gauna reikalingų maistinių medžiagų.

Geriausias gėrimas

Ko duoti ištroškusiam mažyliui atsigerti? Vandens – jis yra sveikiausias gėrimas jūsų vaikui. Ne sultys ir ne saldinti gėrimai. Žinoma, sultys turi vertingų maisto medžiagų ir augančiam organizmui suteikia reikalingos energijos. Vis dėlto, ištroškusį mažylį geriausiai atgaivins vanduo.

Ruoškite maistą kartu

Mažiesiems patinka užsiimti tuo pačiu, kuo ir tėveliai. Pastebima, kad vaikai yra kur kas labiau linkę valgyti maistą, prie kurio ruošos prisidėjo patys. Parūpinkite jiems prijuostes, leiskite virtuvėje atlikti mažas užduotis ir rezultato ilgai laukti tikrai neteks. Taip pat nebijokite jau ūgtelėjusiems vaikams virtuvėje suteikti daugiau savarankiškumo, pavyzdžiui, leiskite retkarčiais gaminti vakarienę visai šeimai.

Nepamirškite kūrybiškumo

Maisto ruoša gali tapti ir puikia terpe fantazijai ugdyti bei lavinti. Mažiausiųjų tėveliai pastebi, kad ryškiomis spalvomis ar įvairiais „piešiniais“ pagyvintas patiekalas būna kur kas patrauklesnis už įprastą. Papuoškite valgį įvairiomis formomis supjaustytomis daržovėmis ar uogomis ir įsitikinkite tuo patys. Didesni vaikai jau patys norės dekoruoti patiekalus.

Prie stalo visa šeima

Ne paslaptis, po dienos darbų dažnai norisi tylos, ramybės, o valgis prieš televizoriaus ar kompiuterio ekraną jau tampa ydinga suaugusiųjų praktika. Vis tik, jei norite vaikams įskiepyti taisyklingos mitybos įpročius, įpraskite valgyti kartu su jais. Sėsdami prie stalo kartu su vaikais pratinsite juos valgyti įprastą maistą, o bendraudami mokysite juos vertingų socialinių įgūdžių.

Mokykitės valgyti neskubėdami

Šito, pripažinkime, reikėtų išmokti ir dažnam suaugusiajam. Valgyti neskubant – puikus būdas kontroliuoti svorį tiek ankstyvame, tiek vėlesniame amžiuje. Lėtai kramtydami pajusite, kad sotumo jausmas ateina maždaug 20 minučių po valgio, taip ir jūs, ir vaikai išmoksite valgyti lėčiau ir maistą tinkamai sukramtyti.

Nepamirškite saiko

Dažnai tėvams būna sunku nuspręsti, ar vaikai suvalgė pakankamai. Bijodami, kad mažylis dar alkanas, gali ir permaitinti. Todėl reikėtų išmokyti patį vaiką klausytis savo organizmo, pajusti, „ar dar noriu valgyti, o gal jau esu sotus“. Tai padės vaikams išvystyti gebėjimą pajusti sotumą.

Kantrybė

Jos tikrai prireiks! Tyrimai rodo, kad daugumai vaikų naują valgį prireikia paragauti iki 10 kartų, kol pamėgsta. Tad neneuleiskite rankų ir drąsiai vaiką pažindinkite su naujais skoniais. Eikite apsipirkti kartu su vaikais, leiskite jiems patiems rinktis naujus sveikus produktus, kartu pasimėgaudami juos išbandykite. Sėkmės!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Lauko darželio specialistai atskleidžia, kaip rengti vaikus, kad jie nesušaltų

Sniego ir lietaus kelnės – tokias frazes greitai išmoksta gryname ore didžiąją laiko dalį praleidžiantys Lauko darželio vaikai. Du arba trys sluoksniai drabužių, tinkamai parinkti audiniai – ir galima saugiai dūkti sniege ar taškytis po balas. Kelios paprastos sluoksniavimo taisyklės vaikams padeda nesušalti lauke ir neperkaisti įėjus į patalpą.

Kaip per šalčius tinkamai pasirūpinti savimi ir vaikais

Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai rekomenduoja, kaip elgtis žiemą, kad šalti orai, sniegas ir pūgos kuo mažiau paveiktų įprastą gyvenimą ir netaptų nelaimės priežastimi.

Gydytojo patarimai, kaip rinktis arbatą vaikui

Vaikų ligų gydytojo Algimanto Vingro patarimai, kokios turi būti patiems mažiausiems vaikams skirtos vaistažolių arbatos.

Vienos dienos meniu vaikams: rekomenduoja Raminta Bogušienė

Vaikai turi būti maitinami ne tik tam, kad patenkintume jų fiziologinius poreikius ir sotumą. Pasak sveikos mitybos ekspertės Ramintos Bogušienės, vaiko racionas turi būti įvairus ir sveikatai palankus.

Išvešėjo adenoidai: kaip gydyti ir kada prireikia operacijos

Mano puspenktų metų dukrytei – amžinas kosulys. Kosėja ji jau kokius trejus metus. Nuolat, bet nereguliariai. Nuo kelių kartų per savaitę iki keliasdešimties kartų per vakarą. Gydytoja otorinolaringologė kosulio priežastimi įvardijo išvešėjusius adenoidus.

Vaikas kosėja: kaip jam padėti be vaistų ir ar galima kosintį vesti į darželį

Vaikas pradėjo kosėti. Ką daryti, kad pagerėtų jo savijauta, ar vesti į darželį?

Sunegalavo mažylis – kokios arbatos gali padėti?

Arbatas mes dažniausiai įpratę gerti esant žvarbiems orams, tačiau pavasarį ir vasarą jos ne mažiau tinkamos vartoti. Tačiau kokios arbatos tinka kūdikiams iki vienerių metų?

Geležies stokos mažakraujystė: svarbiausia informacija tėvams

VŠĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo „Vaikų ligoninė“ parengta atmintinė tėvams apie geležies stokos mažakraujystę.

Vaikų ligų gydytoja: ar tikrai kuo daugiau vaistų – tuo mažiau ligų?

Gana dažnai tenka pasijusti tarsi turinčiai aiškiaregystės galių: pamačius vaiką ir išgirdus pirmuosius tėvelių žodžius, tolimesnę pasakojimo eigą galiu užbaigti pati.

Vaikas ir odontologas: 5 svarbūs patarimai tėvams

Apsilankymai pas odontologą dažnai kelia nerimą ir baimę ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Paskaitykite mūsų parengtus patarimus, kurie palengvins jūsų apsilankymą pas odontologą su vaiku.

Natūrali, nuo ligų sauganti priemonė, kurią rasime kiekvienuose namuose

Dėl savo stipraus kvapo ši Lietuvoje populiari prieskoninė daržovė kadaise buvo vadinama "dvokiančiąja rože". Žiemą česnakai – ne tik nepamainomas maisto prieskonis, bet ir vaistas, kuris saugo nuo ligų.

Raminta Bogušienė – apie svarbiausias mitybos taisykles

Iniciatyva „Sveikatai palankus“ šiandien pristato naujas mokymo priemones tiek vaikams, tiek suaugusiesiems – sveikatai palankaus maisto pasirinkimo piramidę ir 6 valgymų lėkštes.

14 faktų apie gripą bei skiepus

Užkrečiamųjų ligų ir Aids centro specialistai primena svarbiausius faktus apie gripą.

Specialus testas atskleis, ar vaikui reikia antibiotikų

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos reikalų ministerijos (VLK) atkreipia dėmesį, kad 2–7 metų vaikams šeimos gydytojas gali atlikti greitąjį streptokoko antigeno nustatymo testą.

Naudingi patarimai perkantiems mėsą: kuri yra vertingiausia ir sveikiausia

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.