Ką valgydama moteris geriausiai pasiruošia gimdymui

Pilve lieka vis mažiau ir mažiau vietos, tačiau kūdikis vis tiek dar turi augti. Ar žinote, kokie maisto produktai paskutiniais nėštumo mėnesiais būsimai mamai ir kūdikiui tinka labiausiai?

Kaip turi maitintis nėščia moteris, kad kūdikis ir toliau būtų viskuo aprūpintas?

Labiausiai tinka pilno grūdo duona, šviežios daržovės, salotos ir vaisiai, pieno produktai, kokybiška mėsa ir liesesnė žuvis. Visuomet pirmenybė turėtų būti teikiama ekologiškiems produktams. Taip aprūpinsite savo kūdikį viskuo, ko jam reikia, kad augtų sveikas. Taip pat patenkinsite savo poreikius, mat baltymų, kalcio, cinko, vitamino B2, geležies, folio rūgšties ir jodo dabar reikia kur kas daugiau. Vis dėlto daug daugiau kalorijų nei įprastai tikrai nereikia. Pakanka papildomai 250-300 kalorijų, o tai yra nedidelis sumuštinis su sūriu plius obuolys.

Ar nėščia moteris vis dar gali maitintis vegetariškai?

Ne. Nebent moteris reguliariai valgo kiaušinius ir pieno produktus, kuriuose yra ne tik vertingų baltymų, bet ir daug maistinių medžiagų bei vitaminų, kurių daugiausiai yra mėsoje. Be to, vegetarišką mitybos modelį pasirinkusios nėščiosios turėtų nuolat stebėti geležies kiekį savo kraujyje. Nors geležies yra ir daugelyje daržovių bei pilno grūdo maisto produktų, tačiau organizmas augalinės kilmės geležį pasisavina daug sunkiau nei gyvulinės kilmės. Atsižvelgiant į tai, kad nėštumo metu geležies poreikis padidėja dvigubai, kūdikio besilaukianti moteris turėtų vartoti geležies papildus. Geriausia juos užgerti apelsinų sultimis, mat vitaminas C palengvina geležies pasisavinimą. O štai arbata ir kava, priešingai, geležies pasisavinimą pasunkina.

Kokie maisto produktai būsimoms mamoms draudžiami viso nėštumo metu?

Žalia ar pusžalė mėsa bei žalia žuvis. Šiuose produktuose gali būti tokių ligų sukėlėjų, kaip toksoplazmos ir listerijos. Taip pat negalima valgyti kai kurių rūšių dešrų. Taip pat draudžiama:

Nepasterizuotas pienas ir nepasterizuoto pieno produktai, pavyzdžiui, minkštas sūris. Juose taip pat gali būti listerijų. Venkite „Camembert“, „Romadur“, „Brie“ sūrių, taip pat kai kurių rūšių rauginto pieno, avių bei ožkų pieno sūrių, pavyzdžiui, rikotos ar fetos. Pasterizuoto pieno sūrius galima valgyti. Štai ožkos pieno sūrių būna ir pasterizuotų ir nepasterizuotų, taigi, reiktų atidžiau skaityti etiketėje esančią informaciją. Produktai su žaliu kiaušiniu pavojingi dėl salmonelių pavojaus.

Ar reikia nėščiosios racioną praturtinti vitaminų tabletėmis?

Nėra privalu kasdien maitintis vien sveikais maisto produktais. Svarbiausia yra savaitės balansas. Taip gabalėlį grietinėlės torto galima kompensuoti porcija vaisių salotų, o riebias skrudintas bulvytes – daržovių salotomis. Rytais pasiruoškite indą su vaisiais ir daržovėmis, kurias per visą dieną turėsite suvalgyti – tai padės jums užtikrinti, kad gaunate pakankamai vaisių ir daržovių. Vitaminų kapsules, kaip ir visus medikamentus, galite vartoti tik pasitarusi su savo gydytoju. Išimtis – folio rūgštis.

Sąrėmius lengviau iškęsti padės mityba, kokią prieš pasaulines pirmenybes renkasi ilgų nuotolių bėgikai: daug šviežio, žalio maisto, kuriame gausu ląstelienos, angliavandenių ir polinesočiųjų riebalų rūgščių.
Shutterstock nuotr.

Kokie maisto produktai apsaugo nuo pilvo pūtimo ir rėmens?

Trečiąjį nėštumo trimestrą daugelis besilaukiančių moterų susiduria su rėmeniu. Taip nutinka net ir toms, kurios iki tol rėmens nebuvo patyrusios. Priežastis – padidėjusi gimda iš apačios spaudžia skrandį. Kai skrandis šio spaudimo neatlaiko, skrandžio sultys pradeda kilti į stemplę. Dažniausiai tai vyksta naktimis. Kas padeda:

- Valgymas dažnai, bet po nedaug.

- Lovos galvūgalį reikia pakelti aukščiau arba po galva pasidėti vieną papildomą pagalvę.

- Vengti riebaus, saldaus ar sūraus maisto, taip pat aštrių prieskonių, pirmiausia – vakarais.

- Keletą riešutų kramtykite tol, kol gausis košelė ir tada ją nurykite. Tą patį galima daryti su virta bulve ar žalia morka. Taip pat nuo rėmens padeda šaukštelis garstyčių po valgio.

- Jeigu visi šie išvardyti metodai jums nepadeda, paprašykite, kad gydytojas išrašytų vaistų nuo rėmens, kuriuos galima vartoti ir nėštumo metu.

Kiek nėščia moteris gali išgerti kavos ir arbatos?

Didelis arbatos ir kavos kiekis gali pakenkti kūdikio vystymuisi. Todėl per dieną galima suvartoti ne daugiau kaip 200 miligramų kofeino – tai yra du puodeliai arbatos arba puodelis juodos kavos. Beje, stiklinėje „Coca-Cola“ gėrimo yra apie 60 - 70 miligramų kofeino.

Ar kūdikio besilaukianti moteris turėtų vengti alergizuoti galinčių maisto produktų?

Iki šiol buvo laikomasi nuomonės, kad genetinį polinkį alergijai turintys vaikai būdami gimdoje neturėtų susidurti su alergenais. O jų gali būti ir tokiuose sveikuose produktuose, kaip žuvis, kiaušiniai ar riešutai. Vis dėlto atlikus tyrimą paaiškėjo, kad kontaktas su potencialiai alergizuojančiais maisto produktais gimdoje esančiam vaikui ne tik kad nekenkia, bet netgi gali jį apsaugoti nuo alergijų! Taip yra todėl, kad minimalus alergizuojančio maisto kiekis, kurį vaikas gauna per motinos kraujotaką, gali atlikti savotiško skiepo funkciją ir vaikas įgyja atsparumą alergenams. Todėl dabar laikomasi tokios taisyklės – viskas, kas tinka jums, tinka ir jūsų negimusiam kūdikiui.

Kokie maisto produktai padeda nėštumo metu nuo vidurių užkietėjimo?

Žarnyną reguliuoja džiovinti vaisiai, slyvų sultys bei sėmenys su jogurtu. Taip pat padeda rauginti kopūstai, kuriuose gausu natūraliai fermentuotų pieno rūgšties bakterijų. Taip pat patariama daug gerti ir judėti.

Ar gali nėščia moteris prieš pat gimdymą maitintis vegetariškai?

Jeigu prieš pat gimdymą nusprendėte atsisakyti riebių ir saldžių produktų – puiki mintis! Vis dėlto, prieš pradėdama laikytis kokios nors dietos, privalote pasikonsultuoti su savo gydytoju. Kartu su juo galite sudaryti jūsų mitybos planą, kuris užtikrins, kad nei jums, nei jūsų kūdikiui nestigs jokių svarbių maistinių medžiagų.

Ką reiktų valgyti, norint sukaupti jėgų gimdymui?

Geriausia valgyti daug kartų ir po mažai, kad organizmas būtų kuo mažiau apkrautas. Sąrėmius lengviau iškęsti padės mityba, kokią prieš pasaulines pirmenybes renkasi ilgų nuotolių bėgikai: daug šviežio, žalio maisto, kuriame gausu ląstelienos, angliavandenių ir polinesočiųjų riebalų rūgščių. Valgykite daug pieno ir pilno grūdo produktų, šviežių salotų ir daržovių.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis