Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

9 paslaptys, padėsiančios vaikus pripratinti prie įvairesnio maisto

Ne viena mažametį auginanti mama skundžiasi, kad vaikas nevalgus, išrankus, renkasi tik kelis įprastus patiekalus. O kaip įsiūlyti kitus? Kaip pripratinti vaiką prie įvairesnės ir sveikesnės mitybos?

Mitybos specialistai nepalenkiami: būtina jau ankstyvoje vaikystėje suformuoti taisyklingos mitybos įpročius – tik taip būsite tikri, kad ir ūgtelėjusi jūsų atžala maitinsis sveikai.

Specialistų teigimu, pagrindinė taisyklė, kuria turėtų vadovautis atsakingi tėvai, – stengtis patiekti vaikams kuo įvairesnį maisto racioną. To reikia ne tik tam, kad vaikas gautų visų reikalingų medžiagų, vitaminų ir mineralų, bet ir tam, kad vystytųsi jo skonio suvokimas.

Štai keli patarimai, padėsiantys tėvams nelengvame kelyje keičiant vaiko mitybos įpročius.

Pusryčiai – labai svarbu

Tai yra svarbiausias dienos valgis. Net jei kokį rytą negalite paruošti karšto patiekalo, pasiūlykite vaikui banano, duokite išgerti stiklinę pieno ar suvalgyti jogurto. Tyrimai rodo, jog vaikystėje suformuotas įprotis valgyti pusryčius dažniausiai neišnyksta visą gyvenimą. Prasčiau valgančiam vaikui, specialistų siūlymu, reikėtų duoti probiotikų – kad organizmas gautų visų reikalingų medžiagų.

Kokius užkandžius rinktis?

Vietoje nenustygstantys mažieji dažnai nori ko nors pakramtyti. Jei ant stalo padėsite vazą su traškučiais ar sausainiais, be abejonės, jūsų mažylis tai ir valgys. Tačiau tokie užkandžiai paprastai turi mažai maistingųjų medžiagų ir daug kalorijų. Atlikite nesudėtingą eksperimentą – sausainius su traškučiais paslėpkite, o į lėkštę pridėkite vaisių, įberkite nesūdytų riešutų, džiovintų vaisių. Gal prireiks kelių kartų, tačiau netruksite įsitikinti, kad išalkęs mažylis puikiai apsieis ir be traškučių. O jūs džiaugsitės, kad vaiko organizmas gauna reikalingų maistinių medžiagų.

Geriausias gėrimas

Ko duoti ištroškusiam mažyliui atsigerti? Vandens – jis yra sveikiausias gėrimas jūsų vaikui. Ne sultys ir ne saldinti gėrimai. Žinoma, sultys turi vertingų maisto medžiagų ir augančiam organizmui suteikia reikalingos energijos. Vis dėlto, ištroškusį mažylį geriausiai atgaivins vanduo.

Ruoškite maistą kartu

Mažiesiems patinka užsiimti tuo pačiu, kuo ir tėveliai. Pastebima, kad vaikai yra kur kas labiau linkę valgyti maistą, prie kurio ruošos prisidėjo patys. Parūpinkite jiems prijuostes, leiskite virtuvėje atlikti mažas užduotis ir rezultato ilgai laukti tikrai neteks. Taip pat nebijokite jau ūgtelėjusiems vaikams virtuvėje suteikti daugiau savarankiškumo, pavyzdžiui, leiskite retkarčiais gaminti vakarienę visai šeimai.

Nepamirškite kūrybiškumo

Maisto ruoša gali tapti ir puikia terpe fantazijai ugdyti bei lavinti. Mažiausiųjų tėveliai pastebi, kad ryškiomis spalvomis ar įvairiais „piešiniais“ pagyvintas patiekalas būna kur kas patrauklesnis už įprastą. Papuoškite valgį įvairiomis formomis supjaustytomis daržovėmis ar uogomis ir įsitikinkite tuo patys. Didesni vaikai jau patys norės dekoruoti patiekalus.

Prie stalo visa šeima

Ne paslaptis, po dienos darbų dažnai norisi tylos, ramybės, o valgis prieš televizoriaus ar kompiuterio ekraną jau tampa ydinga suaugusiųjų praktika. Vis tik, jei norite vaikams įskiepyti taisyklingos mitybos įpročius, įpraskite valgyti kartu su jais. Sėsdami prie stalo kartu su vaikais pratinsite juos valgyti įprastą maistą, o bendraudami mokysite juos vertingų socialinių įgūdžių.

Mokykitės valgyti neskubėdami

Šito, pripažinkime, reikėtų išmokti ir dažnam suaugusiajam. Valgyti neskubant – puikus būdas kontroliuoti svorį tiek ankstyvame, tiek vėlesniame amžiuje. Lėtai kramtydami pajusite, kad sotumo jausmas ateina maždaug 20 minučių po valgio, taip ir jūs, ir vaikai išmoksite valgyti lėčiau ir maistą tinkamai sukramtyti.

Nepamirškite saiko

Dažnai tėvams būna sunku nuspręsti, ar vaikai suvalgė pakankamai. Bijodami, kad mažylis dar alkanas, gali ir permaitinti. Todėl reikėtų išmokyti patį vaiką klausytis savo organizmo, pajusti, „ar dar noriu valgyti, o gal jau esu sotus“. Tai padės vaikams išvystyti gebėjimą pajusti sotumą.

Kantrybė

Jos tikrai prireiks! Tyrimai rodo, kad daugumai vaikų naują valgį prireikia paragauti iki 10 kartų, kol pamėgsta. Tad neneuleiskite rankų ir drąsiai vaiką pažindinkite su naujais skoniais. Eikite apsipirkti kartu su vaikais, leiskite jiems patiems rinktis naujus sveikus produktus, kartu pasimėgaudami juos išbandykite. Sėkmės!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?